تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم از آنجایی که مقاومت قیمت ۵۷۹۹ دلار/تن شکسته نشده است، قیمت آن امروز سطح حمایت ۵۶۲۹ را بشکند و تا حدود سطح ۵۵۲۴ کاهش یابد.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار گرفته اند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که افزایش قیمت از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ در قالب موج ۴ صورت گرفته است که بعد از تکمیل این موج باید منتظر فرود قیمت در موج بعدی ۵ باشیم.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۵۷۹۹ با قدرت شکسته شود در این صورت، احتمال استمرار حرکت افزایشی مس بیشتر خواهد شد و زمینه را برای رشد قیمت به سوی سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می آورد.

در هر صورت برای امروز با توجه به شرایط کنونی مس و نمودار قیمت تایم فریم ۱ ساعته و با بررسی و تحلیل تکنیکال موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مس، به نظر میرسد قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۵۷۹۹ به پیک و سقف قیمت رسیده است.

بنابر این فرضیه و در صورت شکل گیری امواج الیوت میتوان اهداف احتمالی قیمت مس را پیش بینی کرد و برای امروز با پیگیری رفتار قیمت مس، به امکان کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۵۶۲۹ پی برد.

چنانچه این امر واقع شود و سطح حمایت ۵۶۲۹ شکسته شود، هدف احتمالی قیمت سطح ۵۵۲۴ دلار/تن خواهد بود که در چارت زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز سطح مقاومت ۱۸۶۳ دلار/تن شکسته شود و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای رشد قیمت به سوی سطح ۱۸۹۵ فراهم می آورد.

در نمودار زیر حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به نظر می رسد که در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۱۸۶۲ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۲۰۳۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر) به ۱۷۵۷ قرار دارد.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۸۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است و حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۸۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است و در صورتیکه این سطح شکسته شود تاییدی برای تکمیل موج اصلاحی است و می تواند هدف ۱۷۹۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم آورد.

از آنجاییکه احتمال طبق تحلیل تکنیکال استمرار حرکت صعودی در موج (۴) بیشتر است، می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۶۳ اقدام به خرید با تارگت ۱۸۹۵ دلار/تن نمود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد و این هدف در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم