تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

در حالیکه قیمت یورو به ادامه حرکت صعودی خود ادامه می دهد، در صورتیکه قادر به تثبیت در بالای سطوح ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ باشد، برای امروز انتظار استمرار حرکت صعودی را تا منطقه ۱٫۳۲۴۰ و ۱٫۳۲۵۰ خواهیم داشت. با صعود قیمت به بالای نرخ ۱٫۳۳۰۶ و ۱٫۳۳۳۰ در میان مدت ( طی ۱ الی ۲ هفته ) روند صعودی تا رسیدن به هدفهای ۱٫۳۴۳۴ و ۱٫۳۵۲۰ ادامه خواهد یافت.

برای امروز میزان تراکم سفارشهای خرید یورو در محدوده ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۱۶۰ الی ۱٫۳۱۵۰ بسیار زیاد است و حتی خبرها حاکی از آن است که سفارشات خرید بعدی در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۰۰ چیده شده اند. البته برای امروز برخی سفارشهای فروش یورو نیز در دو مرحله ۱٫۳۲۴۰ و ۱٫۳۲۵۰ الی ۱٫۳۲۶۰ سپس در منطقه ۱٫۳۲۹۰ تا ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند که باید کمی مراقب بود و از این رو بهتر است در همان نزدیکی محدوده ۱٫۳۲۴۰ نسبت به تسویه پوزیشن های خرید اقدام گردد.

در هر صورت خبرهای رسیده حاکی از این است که در معاملات امروز سفارشهای خرید بسیاری بر روی منطقه ۱٫۳۱۸۰ تا ۱٫۳۱۵۰ قرار دارند و فعلا میتوان در این محدوده اقدام به خرید و در محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۴۰ اقدام به تسویه نمود.

باز هم یادآوری می شود که می بایست نسبت به حرکت صعودی یورو در میان مدت به محض عبور از منطقه مقاومت ۱٫۳۳۰۶ و ۱٫۳۳۳۰ احتیاط کنیم زیرا همانطور که اشاره کردیم با عبور قیمت از این منطقه می توان انتظار صعود تا هدفهای بعدی ۱٫۳۴۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۰ فوریه ) و ۱٫۳۵۲۰ را داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

کف محکم قیمت این زوج ارز فعلا در محدوده ۹۷٫۵۰ و ۹۷٫۳۰ می باشد که این محدوده از کاهشهای بیشتر جلوگیری خواهد کرد بنابراین برای امروز سفارشهای خرید حول و حوش همین منطقه چیده شده اند و کمی بعید که قیمت از این مرحله بیشتر کاهش یابد.

 از بالا نیز در منطقه حدود ۹۹٫۰۰ و ۹۹٫۲۰ سفارشهای فروش قرار گرفته و عبور از این منطقه را بسیار سخت نموده است که واقعا گذر از این سفارشها و رسیدن به سطح مقاومت بعدی ۹۹٫۳۵ ( فیب ۵۰ درصدی ) بسیار سخت می باشد.

در زوج دلار – ین ژاپن در چارت پایین می بینیم قیمت توانسته است که به سوی ضلع بالای سقف ابر ایچیموکو حرکت نماید که می تواند به سوی خطوط کیجون سن و تنکان سن حرکت کند.

برای امروز با توجه به صعود شاخص سهام نیکی ژاپن و تقویت جریان ریسک پذیری ، اولین واکنش معامله گران برگشته از تعطیلات دو روزه احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن کراسهای ین ژاپن به نرخهای بالاتر خواهد بود زیرا سطوح حمایت یا کف در منطقه ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۸٫۶۰ الی ۱۲۸٫۵۰ در زوج EurJpy و سطوح ۱۵۱٫۵۰ الی ۱۵۱٫۰۰ کف مستحکمی برای زوج GbpJpy هستند و احتمالا شاهد برگشت قیمتها به سوی محدوده مقاومت یا سقف ۱۳۰٫۵۰ الی ۱۳۱ برای زوج یورو – ین ژاپن و محدوده ۱۵۴٫۰۰ الی ۱۵۴٫۵۰  در زوج پوند – ین ژاپن به باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

چنانکه قبلا پیش بینی کردیم ، بازگشت قیمت به سوی منطقه ۱٫۵۵۰۰ فرصت مجددی برای خریداران فراهم نمود. قیمت پوند در منطقه ۱٫۵۵۰۰ الی ۱٫۵۴۸۸ سطح حمایتی تشکیل داده است و در بالای این محدوده تثبیت شده است .

در حرکت صعودی راه برای امتداد صعود قیمت تا ۱٫۵۵۶۳ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۵۶۸۵ به ۱٫۵۴۸۸)  و ۱٫۵۶۰۴ هموار است.  روند فعلی ، تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۱٫۵۴۸۸ قرار دارد نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی به سوی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است و از این رو هدف ما برای امروز صعود قیمت تا منطقه ۱٫۵۵۶۵ و ۱٫۵۶۰۴ سپس برای روزهای آینده ۱٫۵۶۳۰ الی ۱٫۵۶۸۵ و هدف بعدی در اطراف سطح ۱٫۵۷۰۰ است که این منطقه بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار گرفته است.

به همین خاطر برای امروز معامله گران همچنان چشم به سطح مقاومت ۱٫۵۵۶۵ و ۱٫۵۶۰۴ دوخته اند. سطوح حمایت نیز به ترتیب  بر روی منطقه ۱٫۵۴۸۸ و بعدی در محدوده ۱٫۵۴۵۰ سپس ۱٫۵۳۸۴ تا ۱٫۵۳۳۶ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند