تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در آستانه برگزاری جلسه بانک مرکزی اروپا یورو در برابر دلار همچنان در نزدیکی پایین ترین سطح ۱۱ ساله گذشته در نوسان است و این مسئله حکایت از آن دارد که گمانه زنیها درباره جلسه فردا ECB همچنان به ضرر یورو است و معامله گران انتظار دارند تا ماریو دراقی سیگنال خرید اوراق قرضه دولتی روانه بازار کند.

تغییر خاصی در روند حرکت این زوج دیده نمی شود و قیمت مابین نرخهای ۱٫۱۵۵۰ و ۱٫۱۶۵۰ در نوسان است و امروز در واکنش به آمار بازار مسکن آمریکا، شاخص دلار آمریکا اندکی اصلاح کرد که همین باعث برگشت یورو به سطح ۱٫۱۶۴۰ شده است و انتظار داریم فروشندگان مجدد در حوالی منطقه ۱٫۱۶۴۰ و ۱٫۱۶۵۰ وارد پوزیشن فروش یورو شوند.

در سطوح فعلی ترجیح می دهیم بیشتر وارد پوزیشن فروش شویم زیرا سطوح مقاومت مستحکمی در بالای سطح ۱٫۱۶۵۰ باقی مانده و به رغم حرکت اصلاحی امروز، قیمت همچنان برای کاهش تا سطوح حمایت ۱٫۱۵۵۰ و ۱٫۱۵۳۰ و ۱٫۱۵۰۰ الی ۱٫۱۵۰۰ در تلاش است و پس از آن نیز هدف بعدی سطوح ۱٫۱۴۵۸ و ۱٫۱۳۷۶ (پایین ترین سطح ماه نوامبر ۲۰۰۳) قرار دارد.

اگر فردا حرکت نزولی تشکیل شود و قیمت به زیر سطح ۱٫۱۴۵۸ فرود آید، اهداف نزولی بعدی به ترتیب ۱٫۱۳۷۶ و ۱٫۱۲۱۲ خواهند بود. سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۱۶۵۰ ، ۱٫۱۶۹۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۱۷۰۰ قرار دارند. با نزدیک شدن به زمان اعلام این خبرها گمانه زنیها بازار را هدایت خواهد کرد و احتمالا فردا شاهد ایجاد تحرکاتی در بازار خواهیم بود.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن شاخص‌های مربوط به تحلیل تکنیکال نشانه دیگری قابل مشاهده است و آن ایجاد برخورد قیمت به سقف ابر ایچیموکوی است که می تواند تائیدی بر رسیدن قیمت به سقف ابر ایچیموکوی باشد.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت نتوانسته خود را با قدرت بالای ابر ایچیموکو تثبیت کند و پس از لمس سقف ابر مجدد ریزش کرده است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز انتشار صورتجلسه امروز کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی ژاپن (موسوم به BoJ) موجب شد تا دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد زیرا این احتمال قوّت گرفت که سیاستهای انبساطی بیشتر نخواهد شد و فعلا در کوتاه مدت تغییرات مشخصی در مواضع فعلی بانک مرکزی ژاپن ایجاد شده است و بانک مرکزی ژاپن فعلا درصدد اعمال سیاستهای انبساطی بیشتر و گسترش خرید اوراق قرضه نیست.

اگر حرکت نزولی زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن بار دیگر آغاز شود و قیمت به زیر سطح ۱۱۷٫۰۰ برسد، هدف نزولی بعدی نرخ ۱۱۵٫۸۳ (پایین ترین سطح ماه ژانویه) خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن