تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی ادامه دارد تا امروز یکی از سطوح ۴۷٫۱۶ و ۴۸٫۵۸ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود و سیگنال مشخصی از شروع حرکت جدید صادر کند.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که این محدوده خنثی بین سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از کاهش ۵۱٫۲۷ (بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه) به ۴۵٫۸۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ ژانویه) قرار گرفته است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۷٫۱۶ شکسته شود در اولین مرحله به ۴۶٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن به سطح ۴۵٫۸۹ کاهش می یابد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۵۸ تاییدی در جهت الگوی مثلث افزایشی می باشد که می تواند قیمت را در موج c به سوی سطح ۵۱٫۲۷ هدایت کند.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت نشانه‌هایی از کند شدن و پایان احتمالی روند اصلاحی را در خود دارند و در الگوی بوجود آمده می توان شاهد شکسته شدن رو به پایین خط روند در سطح ۴۷٫۱۶ بود که در صورت شکست این سطح باید به کاهش قیمت امیدوار شد.

از این رو ورود در حوالی زیر سطح ۴۷٫۱۶ با در نظر گرفتن حد استاپ بالای سطح مقاومت ۴۸٫۵۸ معقول به نظر میرسد و در صورت شکست سطح ۴۷٫۱۶ پتانسیل کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا تا اهداف ۴۶٫۶۸ و ۴۵٫۸۹ دلار/بشکه ایجاد خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز بین محدوده خنثی ۴۷٫۴۸ و ۴۹٫۷۰ دلار/بشکه در نوسان است تا با شکست یکی از این سطوح جهت قیمت مشخص گردد.

این محدوده خنثی همانگونه که در نمودار زیر مشخص شده است بین پایین ترین سطح روز ۲۰ ژانویه و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج C قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۵٫۵۹ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) آغاز شده است.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۴۷٫۴۸ کاهش یابد، سیگنال روند نزولی به سوی سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) را تایید خواهد کرد و منجر به کاهش قیمت می شود.

در صورت صحت این نظریه قیمت نفت برنت در کوتاه مدت، بسته به میزان فشار فروش، به سمت نقاط پائین‌تر یعنی به سمت سطح ۴۵٫۱۹ حرکت خواهد کرد.

این در حالی است که نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ زمینه استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۵۰٫۸۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را فراهم می آورد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است بر اساس سیگنال اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار نفت برنت ، قیمت وارد ناحیه فروش شده و فشار فروش سنگین در پایین سطح ۴۷٫۴۸ دلار/بشکه یک انرژی بالا را برای سقوط بیشتر برای نفت برنت دریای شمال ایجاد خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت