تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز بین منطقه خنثی ۵۶۲۹ و ۵۷۹۹ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

در نمودار زیر این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، حرکت برگشتی و ریباند قیمت که از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ شروع شده صرفا در موج ۴ صورت گرفته که پس از آن می بایست منتظر فرود قیمت در موج نزولی ۵ باشیم و این همان نکته ی است که دیروز بدان اشاره کردیم.

افزایش ناگهانی قیمت از سطح ۵۵۹۰ (پایین ترین سطح روز ۲۱ ژانویه) در راستای استمرار موج ۴ تلقی می شود با این حال برای تایید این موضوع حتما قیمت می بایست خود را در بالای سطح مقاومت ۵۷۹۹ تثبیت کند تا مهر تاییدی در جهت استمرار موج اصلاحی باشد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۶۲۹ تاییدی در جهت تکمیل موج ۴ می باشد که می تواند مجدد قیمت را تحت فشارهای نزولی قرار دهد.

بنابراین برای امروز انتظار داریم حرکت قیمت جهانی مس همچنان در روندی خنثی بین سطوح ۵۶۲۹ و ۵۷۹۹ دلار/تن باقی بماند تا پس از آن با شکست و خروج از این منطقه خنثی جهت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح مقاومت ۱۸۸۳ دلار/تن را لمس کند و چنانچه بتواند این سطح را بشکند سیگنال خرید و افزایش قیمت تا سطح ۱۹۱۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت زیر مشخص است، این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از سیر نزولی ۲۰۳۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

در نمودار پایین الگوی سر و شانه وارونه به وضوح تایید شده است که این الگو هدفی در حدود سطح ۱۹۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و پایین تر از آن مورد توجه نیست.

از این رو فعلا قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی درگیر مقاومتهای متعددی در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از سطح مقاومت ۱۸۸۳ است و در حال حاضر این سطح مقاومت اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است.

بنابراین برای امروز شکسته شدن کامل آن سیگنال روشنی برای افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۱۹۱۲ و ۱۹۴۹ دلار/تن صادر خواهد کرد که این اهداف در نمودار زیر مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم