تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز جلسه بانک مرکزی اروپا برگزار شد و همانطور که انتظار می رفت محرک پولی جدیدی تدوین شد و از لحن ماریو دراقی اینگونه استنباط می شود که بانک مرکزی اروپا همچنان در صدد تسهیل سیاست های پولی است. افزایش اونس طلا در واکنش به اشاره آقای ماریو دراقی، رئیس ECB، به اعمال سیاستهای انبساطی و برنامه های حمایتی که قرار است از ماه مارس آغاز شود، صورت گرفته است.

در همین راستا بانک مرکزی اروپا ۶۰ میلیارد یورو از ماه مارس ۲۰۱۵ تا ماه سپتامبر ۲۰۱۶ هر ماه اوراق قرضه خریداری خواهد کرد و این مسئله شاید مهمترین خبر روز گذشته بود که از جهات بسیاری قابل تامل است و در محیط سیاست های انبساطی واکنش اونس طلا به این خبر نیز طبیعی بود و قیمت آن توانست تا سطح ۱۳۰۷ افزایش یابد اما هنوز نتوانسته با قدرت خود را بالای سطح ۱۳۰۰ نگه دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است اونس طلا تا به حال چندین بار به سطح ۱۳۰۰ حمله کرده اما هنوز موفق به تثبیت قدرتمند و کامل خود در بالای سطوح مقاومت ۱۳۰۵ ، ۱۳۰۶ و ۱۳۰۷ نشده است و به خاطر همین دوباره به پایین سطح ۱۳۰۰ بازگشته است.

اندیکاتور MACD در حال حاضر نشانه هایی از بروز واگرایی کاهشی در خود را نشان می دهد و هر چند قیمت هنوز افزایشی است و احتمال ادامه آن تا سطح ۱۳۲۲ هنوز وجود دارد اما به نظر میرسد بخشی از پوزیشن های خرید اونس طلا به دلیل قرار گرفتن در محدوده بالای مقاومت ۱۳۰۰ بسته شود و اندکی حرکت اصلاحی در نمودار به وقوع بپیوندد تا پس از تکمیل این حرکت، در صورت شکست سطح ۱۳۰۷ قیمت بتواند خود را تا سطح ۱۳۲۲ برساند و این هدف سقف موج افزایشی c پیش بینی می شود.

بنابراین، همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم. به این ترتیب انتظار داریم قیمت چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۱۳۰۷ عبور کند تا حدود سطح ۱۳۲۲ برسد و سپس پس از رسیدن به سطح ۱۳۲۲ رفتار جدیدی داشته باشد که در صورت وقوع این امر نمودار مجددا باید تحلیل شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا