تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دو مرتبه سطح ۴۵٫۸۷ دلار/بشکه را لمس کند که این سطح پایین ترین قیمت به ثبت رسیده در روز ۲۲ ژانویه می باشد و این هدف را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

به باور ما موج نزولی قیمت که از سطح ۴۹٫۰۹ شروع شده در موج C صورت گرفته است و این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۱٫۲۷ (بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه) شکل گرفته است.

قیمت در حال حاضر در تلاش برای شکست سطح حمایت ۴۷٫۰۶ می باشد و احتمال حرکت رو به پایین به سوی سطح ۴۵٫۸۷ هنوز در آن وجود دارد و این موج می تواند قیمت را تا حدود سطح ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در حال حاضر سطح حمایت جزئی بر روی ۴۵٫۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) موقتا مانع از ریزش قیمت شده و این موضوع باعث حرکت اصلاحی جزئی شده است.

به احتمال زیاد این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۴۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان خواهد رسید و دوباره تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت و به محض رسیدن قیمت به محدوده های سطح مقاومت، می بایست در انتظار شروع دوباره حرکت نزولی نفت باشیم.

مقاومت اولیه قیمت بر روی ۴۷٫۸۳ و پس از آن سطح مقاومت بعدی نرخ ۴۹٫۰۹ قرار دارد و با ادامه فشار فروش و بر حسب حجم این فروشهای احتمالی، قیمت نفت خام سبک آمریکا راهی ایستگاههای پایینتری خواهد شد و اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال، در کوتاه مدت نقاط بعدی کاهش را در سطوح ۴۶٫۴۳ ، ۴۵٫۸۰ و ۴۵٫۰۳ دلار/بشکه نشان میدهند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به پایین محدوده خنثی ۴۷٫۷۸ تا ۵۰٫۶۲ دلار/بشکه کاهش داشته باشد و پس از آن قیمت به سوی سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) نزول کند زیرا این طور به نظر می رسد که حرکت اصلاحی آغاز شده از این سطح تکمیل گردیده است.

این حرکت برگشتی در قالب سه موج تشکیل شده است که این محدوده خنثی بین بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه و پایین ترین سطح روز ۲۰ ژانویه قرار گرفته اند و بررسی نمودار نفت برنت فعلا قیمت را در حال تشکیل یک باند سقف دو قلو نشان میدهد و بدین ترتیب ورود به پوزیشن باید با تامل فراوان انجام شود.

معامله‌گران نفت برنت شایسته است در منطقه مقاومت و سقف دو قلو ۵۰٫۶۲ رفتار قیمت را به دقت زیر نظر داشته باشند. شرط شروع مجدد روند نزولی در میان مدت شکست سطح حمایت ۴۷٫۷۸ است و در آن صورت قیمت نفت برنت آغازگر یک روند کاهشی به سوی سطح ۴۵٫۱۹ خواهد بود.

در حال حاضر نوسانات قیمت نفت برنت تحت تاثیر متغییر های متعددی هستند و از این رو، هنوز نمی توان انتظار داشت قیمت جهت خاصی را دنبال کند. بنابراین، همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم تا یکی از سطوح ۴۷٫۷۸ و ۵۰٫۶۲ دلار/بشکه شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت