تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن از آنجایی که حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) شروع شده تکمیل گردیده است، به همین خاطر پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به پایین محدوده خنثی ۵۶۲۸ و ۵۷۹۸ کاهش یابد.

در چارت زیر کاملا مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از نزول ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) به ۵۳۵۳٫۲۵ تشکیل شده اند.

به باور ما موج اصلاحی که از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ شروع شده در قالب موج ۴ صورت گرفته است که انتظار داریم این موج در حوالی سطح مقاومت ۵۷۹۸ تکمیل شده است و از اطراف این سطح باید منتظر فرود دوباره قیمت در موج نزولی ۵ باشیم.

قرار گرفتن قیمت در این محدوده خنثی خود نشان دهنده شکننده بودن قیمت است و بدین ترتیب در کوتاه مدت ورود به پوزیشن خرید منطقی به نظر نمی رسد و قیمت متمایل به رسیدن به سطوح پایین ۵۶۲۸ و ۵۵۲۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۵۳۵۳ خواهد بود.

در حرکت صعودی نیز مقاومت قیمت در سطح ۵۷۹۸ واقع است و تنها شکسته شدن آن باعث افزایش به سطح ۵۹۳۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال نکته بسیار حائز اهمیت در بررسی نمودار قیمت جهانی مس و همچنین در تحلیل تکنیکال قدرت روند کاهشی قیمت از سطح ۶۵۲۰ می باشد که هنوز نشانه قطعی از بازگشت حرکت افزایشی نداریم ولی به نظر میرسد قیمت در آغاز مسیر کاهشی به پایین سطوح ۵۶۲۸ و ۵۵۲۳ دلار/تن باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به نظر میرسد قیمت در حال فاصله گرفتن از سطح مقاومت ۱۸۸۲ دلار/تن است و برای امروز پتانسیل کاهش خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است قیمت را به نقاط پایین تری هدایت نماید.

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۸۵۳ را شکسته است انتظار داریم که قیمت آن به سطح ۱۸۱۶ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۰۳۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد.

حمایت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۸۱۶ دیده می شود و به نظر می رسد که الگوی وارونه سر و شانه دیگر معتبر نیست و هدف قبلی ۱۹۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نقض شده است.

مقاومت قیمت بر روی ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و تنها به شرط شکست آن قیمت به سطح ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می رسد.

در نمودار زیر مشخص است که خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نرخ ۱۸۸۲ مقاومت قوی و مستحکمی است که گذشتن از آن برای آلومینیم آلیاژی انرژی بالائی را نیاز دارد.

بر طبق اطلاعات نمودار پایین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دشوارترین ناحیه قیمت می باشد و برای امروز نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۸۵۲ سیگنال فروش آلومینیم آلیاژی تا حدود سطح ۱۸۱۶ دلار/تن فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم