تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تغییرات چندانی برای قیمت جهانی اونس طلا صورت نگرفته است و قیمت همچنان بین منطقه خنثی ۱۲۸۵ و ۱۳۰۷ در نوسان است تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

در آستانه اعلام تصمیم بانک فدرال آمریکا و تعیین سیاستهای پولی جدید، نوسانات بازار در روندی خنثی و بدون جهت خاصی قرار گرفته است و به باور ما، تا زمان اعلام نرخ بهره و انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو، این وضعیت در بازار ادامه خواهد داشت.

برغم آنکه دیروز حزب مخالف برنامه‌های ریاضت اقتصادی یونان پیروز انتخابات شد اما حرکت فعلا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

سطح حمایت اولیه نرخ ۱۲۸۵ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۷۹ ، ۱۲۷۷ و ۱۲۶۳ قرار دارند. در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۳۰۰ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۱۳۰۷ و ۱۳۲۲ هستند.

با توجه به تغییرات قیمت در چارت پایین در محدوده بالای سطح ۱۳۰۷ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت ۱۳۲۲ و در محدوده پایین ۱۲۸۵ فرصتهای برای فروش با تارگت ۱۲۷۹ ، ۱۲۷۷ و ۱۲۶۳ ایجاد خواهد شد.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت همچنان در موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این موج از سطح ۱۱۴۲٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) آغاز شده است اما هنوز موفق به تثبیت کامل و قدرتمند و یک کندل روزانه بالای سطح ۱۳۰۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) نشده است.

از این رو تا قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا، تنها در صورتیکه این سطح مقاومت ۱۳۰۷ با قدرت شکسته شود زمینه را برای رشد قیمت به سوی سطح ۱۳۲۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

با توجه به انتظار برای اعلام آمارهای اقتصادی متعدد در این هفته و نیز انتظار بازار برای نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه، امکان نوسانات قیمت وجود دارد اما در حال حاضر، سطح ۱۳۰۷ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید و شکست سطح ۱۲۸۵ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروشهای فروش محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا