تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۴۴٫۴۹ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۴۳٫۷۷ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی C تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۱٫۲۷ (بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه) شروع شده است و در این موج قیمت در مسیر نزولی تا سطح ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار خواهد گرفت.

با این حال فعلا قیمت موقتا در نزدیکی سطح حمایت ۴۴٫۴۹ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) اندکی متوقف شده است که همین به اصلاح جزئی قیمت کمک کرده که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۴۵٫۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) یا ۴۵٫۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به پایان برسد و مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

نکته بسیار حائز اهمیت در بررسی نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا و همچنین در تحلیل تکنیکال ، قدرت روند کاهشی موج C می باشد و از سوی دیگر با نگاهی به نمودار پایین، بی تردید، فروشندگان در حال تلاش برای عبور قیمت از سطح ۴۴٫۴۹ هستند که اگر این حرکت صورت گیرد، هدف بعدی کاهش قیمت به سطح ۴۳٫۷۷ خواهد بود و توجه داشته باشید که هدف نظری ما در ادامه حرکت کاهشی نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۳٫۷۷ است.

اما برای احتیاط می بایست قبل از آن اقدام به حفظ سود نمود و از این رو پیشنهاد می شود در صورت شکست ۴۴٫۴۹ در محدوده نزدیکی ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه اقدام به تسویه فروش کنیم و در صورتیکه بتواند موقعیت خود را در پایین آن تثبیت نماید مجدد وارد فروش خواهیم شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت بتواند سطح حمایت ۴۷٫۸۲ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۴۷٫۲۰ سقوط کند که این هدف را بررسی الگوی سقف دو قلو و بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این الگو در اطراف سطح ۵۰٫۶۲ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است و خط گردن این الگو در حوالی سطح ۴۷٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۴۵٫۱۹ – پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه به ۵۰٫۴۵) واقع است.

هر چند در برخورد به سطح حمایت ۴۷٫۲۰ حرکت اصلاحی جزئی صورت گرفته اما پیش بینی می کنیم که این حرکت اصلاحی در حوالی مقاومت ۴۸٫۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود می تواند باعث اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۴۹٫۲۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شود.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح ۴۷٫۷۵ تاییدی در جهت شکست کامل حمایت ۴۷٫۸۲ می باشد که می تواند سریعا هدف ۴۷٫۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را فراهم آورد.

بنابراین برای امروز می توان برای کسب سود، به فروش نفت برنت دریای شمال در نرخهای پایین سطح ۴۷٫۷۵ با تارگت ۴۷٫۲۰ دلار/بشکه اقدام نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت