تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن، فعلا قیمت را در حال کاهش به سطح ۵۳۵۳٫۲۵ دلار/تن نشان میدهد و امروز با توجه به شکست سطح حمایت ۵۵۲۳ نباید این نشانه از نظر ما دور بماند.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ به ۵۳۵۳٫۲۵ قرار داشت که شکسته شد و هم اکنون می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۵۳۵۳٫۲۵ باشیم.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت در موج نزولی ۵ قرار گرفته که این موج پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۷۷۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شروع شده است و خط روند نزولی رسم شده هدفی در حدود سطح ۵۰۰۰ را نشانه گرفته است که به محض نفوذ قیمت به پایین سطح ۵۳۵۳٫۲۵ این هدف ۵۰۰۰ قابل دسترس خواهد بود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که ورود قیمت به پایین سطح ۵۵۲۳ و با در نظر داشتن استاپ بالای سطح مقاومت ۵۷۹۸ برای ریزش قیمت به دو هدف ۵۳۵۳ و ۵۰۰۰ منطقی می باشد و با تکمیل شدن موج ۴ در اطراف سطح مقاومت ۵۷۹۸ از هم اکنون باید منتظر کاهش قیمت جهانی مس در موج نزولی ۵ باشیم.

بنابراین با احتساب ایجاد پتانسیل کاهش قیمت، آنگاه اهداف پایین تری در سطوح ۵۳۵۳ و ۵۰۰۰ دلار/تن مد نظر قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۸۱۶ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سطح حمایت ۱۷۹۳ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۲۰۳۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارند.

عمق حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۸۸۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) نشاندهنده تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۷۵۷ می باشد که انتظار داریم دوباره این سطح ۱۷۵۷ لمس شود.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب استمرار موج اصلاحی قیمت به سوی سطح ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

در کنار سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی، سطح مقاومت اصلی ۵۰ درصدی فیبوناچی مانع جدی در برابر اصلاح قیمت شده است. از مجموع این نشانه ها می توان انتظار داشت که بزودی قیمت آلومینیم آلیاژی به پشتوانه مقاومت اصلی در نرخ ۱۸۸۲ روند کاهشی قیمت به سطح ۱۸۱۶ و ۱۷۹۳ دلار/تن را آغاز کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم