تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا یکبار دیگر تلاش برای حرکت اصلاحی ناکام ماند و قیمت در استمرار حرکت خود در روند نزولی، موجب سقوط تا سطح ۱٫۱۰۹۶ گردید که این سطح پایین ترین نرخ در ۱۱ ساله گذشته محسوب می شود.

برای امروز سطوح مقاومت کلیدی نرخ ۱٫۱۲۶۰  و پس از آن ۱٫۱۲۸۰ و در نهایت نرخهای ۱٫۱۲۹۰ و ۱٫۱۳۰۰ خواهند بود. نسبت به استمرار حرکت اصلاحی چندان مطمئن نیستیم، از این رو، می بایست در همین سطوح برای ورود مجدد به پوزیشن فروش یورو اقدام کرد.

سقوط اخیر یورو نشان دهنده واکنش بازار به اقدام بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه دولتی و پیروزی حزب مخالف ریاضت اقتصادی یونان در انتخابات روز یکشنبه است که در هفته های اخیر نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بوده است که در صورت سقوط یورو به زیر سطوح ۱٫۱۰۹۶ و ۱٫۱۰۰۰ ، شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی دیگر برای یورو به سطح ۱٫۰۷۶۲ (پایین ترین سطح سپتامبر ۲۰۰۳) و حتی پایین تر خواهیم بود.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری با سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ مواجه شود و مقداری به سطح حمایت ۹۳٫۷۷۶ اصلاح کند و دوباره با افزایش روبرو شود و چنانچه قیمت بتواند به بالای مقاومت ۹۵٫۵۳۳ برسد باعث رشد چشمگیر قیمت به سوی سطح ۹۸٫۳۷۲ خواهد شد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در چشم انداز میان مدت و بلند مدت قیمت صعودی است و هنوز سیگنالی مبنی بر کاهش قیمت نداریم و این موضوع از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و امواج الیوت مورد تایید می باشد و همانطور که در نمودار کاملا مشخص شده است قیمت در موج افزایشی ۳ قرار گرفته است که این موج از قدرت و پتانسیل بسیار خوبی برای افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که موقتا مانع از پیشروی بیشتر قیمت شده است و احتمالا موقتا بتواند منجر به اصلاح و عقب نشینی قیمت به سوی سطح ۹۳٫۷۷۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شود تا پس از آن قدرت لازم برای شکست مقاومت ۹۵٫۵۳۳ را بدست آورد.

به باور ما برای اینکه در هفته جاری تا حدودی مطمئن شویم سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ با قدرت شکسته شده است می بایست حتما قیمت تا سطح ۹۵٫۸۰ برسد، تا هدف بعدی یعنی سطح ۹۸٫۳۷۲ محقق گردد.

در مجموع روند افزایشی قیمت ایندکس دلار آمریکا هنوز مشهود است و احتمال تغییر روند قیمت هنوز بوجود نیامده است و همانطور که اشاره کردیم در نزدیکی محدوده حمایت ۹۳٫۷۷۶ می توان پس از بررسی مجدد نمودار به فکر ورود به خرید افتاد و برای خرید در این ناحیه حد استاپ را در پایین سطح ۹۲٫۶۹۴ در نظر گرفت و در حوالی ۹۵٫۵۳۳ قیمت با تراز ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی درگیر است و همین سطح نقش مقاومتی را برای قیمت به عهده داشته است.

بنابراین برای هفته جاری ممکن است قیمت ایندکس دلار آمریکا چند روزی مجبور به مکث در همین حوالی مقاومت ۹۵٫۵۳۳ نماید اما سطح ۹۳٫۷۷۶ یک حمایت قوی به حساب می‌آید که با در نظر گرفتن سیگنالهای اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، به احتمال زیاد قیمت پس از این حرکت اصلاحی جزئی، دوباره در مسیر صعودی برای شکست قدرتمند سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ با هدف ۹۸٫۳۷۲ قرار خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار