تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۱۲۷۷ شکسته شده و چنانچه امروز به زیر سطح ۱۲۷۲ برسد می تواند تا سطح ۱۲۶۳ کاهش یابد.

همانگونه که در نمودار زیر در تایم فریم ۱ ساعته مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج C قرار داشت که در طی ۲۴ ساعته گذشته شکسته شده است.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو ، این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۴۲٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر ۲۰۱۴) شروع شده است و با شکسته شدن سطح ۱۲۷۷ حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) واقع است.

به نظر می رسد که حرکت افزایشی که قبلا از سطح ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) صورت گرفته در حال برگشت است و این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۳۰۰ و ناتوانی قیمت در استمرار افزایش قیمت به سطح ۱۳۲۲ تایید کرده است.

لازم به ذکر است سطح مقاومت امروز نیز بر روی سطح ۱۲۸۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح موجب افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۳۰۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

خبر فردا شب جلسه بانک مرکزی آمریکا احتمالا چاشنی خوبی برای حرکت اونس طلا خواهد بود و در شرایط فعلی بازار که عموم فعالان بازار منتظر خبر فردا می باشند ، اعلام بیانیه بانک مرکزی آمریکا قطعا بر بازار تاثیر گذار خواهد بود.

از آنجایی که بازار همواره علاقه مند است تا بداند چه زمانی بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد، صبوری نمی کند و گمانه زنیها همواره ارزش اونس طلا را مشخص می کنند. در حال حاضر گمانه زنیها حکایت از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن ۲۰۱۵ دارد که انتشار بیانیه فردا شب بانک مرکزی آمریکا می تواند تا حدود زیادی این ابهامات را بر طرف سازد.

این موضوع آنجا بر اونس طلا تاثیر گذار است که بدانیم در صورتیکه در بیانیه فردا شب زمان افزایش نرخ بهره جلوتر آید باعث کاهش اونس طلا و در صورتیکه زمان افزایش نرخ بهره آمریکا به تاخیر بیافتد باعث افزایش اونس طلا می شود.

بنابراین فردا شب، جلسه بانک فدرال رزرو نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار برای تصمیم FOMC در خصوص زمان افزایش نرخ بهره را معین کند. اونس طلا و نقره فعلا در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر فردا شب تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد. بهتر است تا آن زمان منتظر بمانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا