تحلیل چشم انداز هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY

 هفته گذشته پس از کاهش شدید قیمت ایندکس دلار و عبور از محدوده ۸۲٫۰۰ قیمت تا نزدیک سطح ۸۱٫۰۷  پایین آمد اما ادامه حرکت کاهشی دوام چندانی نداشت و قیمت هم اکنون به نرخهای بالای ۸۱٫۸۰ بازگشته است . برای این هفته پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت ایندکس در سطح حمایت ۸۱٫۰۷ مورد حمایت قرار گرفته است مجدد با افزایش تقاضا برای خرید روبرو شود و به سوی ۸۴٫۶۲ افزایش یابد.

این سطح حمایت همانطور که در چارت پایین ملاحظه می شود بر روی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۲۰٫۵۱ ( بالاترین سطح روز ۲۸ ژانویه سال ۲۰۰۲) قرار گرفته است و حرکت کاهشی از سطح ۸۴٫۴۹ ( بالاترین سطح روز ۲۳ مه ) صرفا یک حرکت بازگشتی و یک پول بک موقتی به سوی این خط روند می باشد.

از این رو می توان گفت که منطقه ۸۱٫۰۷ ( پایین ترین سطح روز ۶ ژوئن ) سطحی است که برای خریدران از جذابیت خاصی برخودار است و با رسیدن قیمت به این سطح با افزایش تقاضا رویرو هستیم که این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت میشود. در واقع در این سطوح میزان تقاضا بر میزان عرضه فزونی یافته و بر آن غلبه می کند که نتیجه این پیروزی بصورت افزایش قیمت در موج بزرگ صعودی C قابل مشاهده است .

کاملا مشخص است که این موج ،  قیمت ایندکس دلار آمریکا را از سطح ۷۲٫۶۹ ( پایین ترین سطح روز ۴ مه سال ۲۰۱۱) تحت تاثیر خود قرار داده است و طبق بررسی و تحلیل سطوح فیبوناچی این موج در طی ماههای آتی از قدرت و توانایی بالایی برای افزایش به سطح ۹۰٫۳۲۲  برخوردار است ، بدین جهت ظرف کمتر از ۱ الی ۲ هفته می بایست منتظر احیای قیمت شاخص ایندکس دلار باشیم و به باور ما تمام آن چیزی که از سطح ۸۴٫۴۹ از دست داده بود را مجدد به سوی همین منطقه بدست خواهد آورد.

البته برای این هفته هدف واقع بینانه ما دسترسی ایندکس به سطح ۸۳٫۱۹ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۸۴٫۴۹ به ۸۱٫۰۷) خواهد بود که این مسئله در صورت تحقق ، بیشتر به تضعیف زوج AudUsd می انجامد.

در زوج ارز AudUsd برای امروز سطوح میزان عرضه در سه مرحله ۰٫۹۴۶۰ و ۰٫۹۴۸۰ الی ۰٫۹۵۰۰ سپس منطقه ۰٫۹۵۲۰ تا ۰٫۹۵۳۰ بر تقاضا افزایش یافته و همین امر موجب کاهش قیمت و چرخش موج نزولی می شود که علت عمده ی آن انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین ( چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا به شمار می رود ) و تقویت احتمالی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا به سوی محدوده ۸۳٫۱۹ و ۸۴٫۶۲ در هفته جاری می باشد .

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس