تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح ۴۴٫۳۵ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر فراهم می آورد. این حرکت نزولی نفت را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

بررسی فیبوناچی نشان می دهد افزایش اخیر قیمت از سطح ۴۴٫۳۵ صرفا در جهت یک حرکت اصلاحی مخالف جهت سیر نزولی قیمت از سطح ۴۹٫۰۹ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) می باشد زیرا قیمت موفق به تثبیت خود بالای سطح مقاومت ۴۶٫۱۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشده است.

به نظر می رسد که دوباره روند نزولی قیمت از سرگرفته شده است و چنانچه قیمت خود را به همین صورت در پایین سطح ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت کند باید منتظر فرود قیمت به سطح ۴۴٫۳۵ و ۴۴٫۲۱ باشیم. بدین ترتیب قیمت در منطقه ۴۶٫۱۶ اقدام به ساخت یک مقاومت جدّی نموده که میتوان به آن اطمینان کرد.

در حرکت افزایش نیز تنها شکست ۴۶٫۱۶ و تثبیت قیمت بالای سطح ۴۶٫۳۵ به اصلاح قیمت به سوی سطح ۴۷٫۲۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می انجامد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند الگوی مثلث بوجود آمده می باشد.

بنابراین برای امروز چنانچه قیمت بخواهد به زیر سطوح ۴۴٫۳۵ و ۴۴٫۲۱ کاهش پیدا کند آنگاه به سمت سطوح ۴۳٫۷۷ و ۴۲٫۶۰ دلار/بشکه کاهش خواهد یافت که این سناریو محتمل به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۶ می گردد که این هدف را تشکیل سقف دو قلو در نمودار تایم فریم ۱ ساعته تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح ۵۰٫۶۲ (بالاترین سطح ۱۵ ژانویه) شکل گرفته است و خط گردن نیز بر روی نرخ ۴۷٫۷۸ (پایین ترین سطح روز ۲۰ ژانویه) قرار گرفته است.

این سطح حمایت که بر روی خط گردن قرار دارد به حرکت اصلاحی قیمت انجامیده است که این حرکت در اطراف سطح ۴۹٫۳۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۵۰٫۴۵ – بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه – به ۴۷٫۵۷ – پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تکمیل گردیده است.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۹٫۳۵ سیگنال افزایش قیمت را صادر می کند زیرا این حرکت نشاندهنده الگوی ادامه دهنده خواهد بود و به موازات روند صعودی قبلی که از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) شروع شده است حرکت خواهد کرد.

بنابراین برای امروز احتمالا طی امروز، قیمت نفت برنت اندکی در محدوده ۴۹٫۳۵ مکث داشته باشد که دلیل آن هم وجود مقاومت قیمتی مهم در این سطح است و دوباره به سوی سطح ۴۷٫۷۸ ، ۴۷٫۵۷ و حتی ۴۶ دلار/بشکه کاهش خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت