تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن چنانچه امروز انرژی لازم و کافی برای کاهش قیمت مهیا شود، آنگاه قیمت دوباره در مسیر روند کاهشی تا سطح ۵۳۳۹٫۵۰ دلار/تن قرار خواهد گرفت که این سطح را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت در موج نزولی قدرتمندی قرار گرفته است و برغم اصلاح شارپی که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ رخ داد اما هنوز روند نزولی قیمت پایدار است و موج نزولی ۵ می تواند قیمت را دیر یا زود تا سطح ۵۰۰۰ پایین بکشاند که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف موجهای ۱ و ۳ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه) نشان می دهد که موج اصلاحی قیمت در اطراف مقاومت ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تکمیل شده است و تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۲۹ می تواند باعث اصلاح به سوی سطح ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) گردد.

اگر انرژی جدیدی در قیمت جهانی مس برای شکست مقاومت ۵۶۲۹ ایجاد نشود، آنگاه قیمت چاره‌ای جز ریزش تا قیمت های پایین تر نخواهد داشت و بدین ترتیب در کوتاه مدت ورود به پوزیشن فروش مس منطقی به نظر میرسد و برای امروز قیمت متمایل به کاهش به سطح ۵۳۳۹٫۵۰ و برای روزهای آتی حتی تا سطح ۵۰۰۰ دلار/تن خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح مقاومت ۱۸۸۳ دلار/تن را بشکند و پس از آن تا حدود سطح ۱۹۱۲ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت از سطح ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) گسترش بیشتری خواهد یافت و با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c باید منتظر افزایش قیمت به سطح ۱۹۳۸ باشیم که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی قیمت از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ ، سطح مقاومت امروز قیمت را بر روی ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشان می دهد که موقتا مانع از گسترش این موج c شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است پس از برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی حرکت اصلاحی جزئی رخ داده که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود.

افزایش قیمت به سطح ۱۸۸۶ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۸۸۳ و رسیدن به هدف ۱۹۱۲ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی اشاره به افزایش قیمت در موج افزایشی c دارد و این نکته باید برای خریداران بسیار مهم در نظر گرفته شود چرا که احتمال افزایش قیمت در این موج وجود دارد و برای امروز انتظار داریم که سطح مقاومت ۱۸۸۳ شکسته شود و قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تا حدود سطح ۱۹۱۲ دلار/تن افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم