تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

حرکت نزولی یورو فعلا قادر به شکستن محدوده سطح حمایت ۱٫۱۲۰۰ نگردیده است و درحالیکه انتظار می رود در کوتاه مدت این محدوده حمایت حفظ شود، حرکت قیمت مابین نرخهای ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۴۰۷ ادامه خواهد یافت.

قیمت در روندی خنثی قرار دارد و می بایست در انتظار شروع حرکت جدید بود. برای امروز قیمت زوج ارز یورو – دلار با سطوح حمایت ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۵۰ مواجه است و فعلا در نزدیکی این سطوح با حمایت مواجه شده است و اکنون این سطوح، حمایت روزانه محسوب می شوند.

نشانه مهم دیگر را می توان به وضوح در نمودار قیمت مشاهده کرد و در نمودار زیر تشکیل سطوح مقاومت به ترتیب در سطوح ۱٫۱۳۵۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته)، ۱٫۱۳۷۵ (سقف ابر ایچیموکوی در تایم فریم ۱ ساعته) ، ۱٫۱۴۰۰ ، ۱٫۱۴۰۷ (سطح پیوت) خود تایید دوباره‌ای بر امکان و احتمال ریزش قیمت یورو می باشد و تنها در صورتیکه قیمت بتواند خود را بالای مقاومت ۱٫۱۳۷۵ و ۱٫۱۴۰۷ تثبیت کند می تواند باعث اصلاح قیمت به ۱٫۱۴۶۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) شود که این سطوح در نمودار زیر کاملا مشخص شده اند.

از این رو شرط پایان حرکت اصلاحی، خروج معنی‌دار قیمت از سقف ابر ایچیموکوی است و تنها در صورت شکست سقف ابر می تواند یک انرژی اصلاح قیمت ایجاد نماید تا با ورود معامله گران کوتاه مدت قیمت بتواند در برابر فروش سنگین اخیر یورو کمی اصلاح را تجربه نماید.

در سایر جفت ارزها و اونس طلا نکته قابل توجهی وجود ندارد و بنابراین برای اونس طلا باید منتظر شکسته شدن یکی از این سطوح حمایت ۱۲۷۲ یا مقاومت ۱۲۹۰ شد تا جهت حرکت بازار پس از خبر فردا شب مشخص شود. در تقویم اقتصادی آمریکا میزان سفارشات کالاهای بادوام، ضریب اطمینان مصرف کنندگان و فروش مسکن نوساز مهمترین خبرهای امروز بعد ظهر هستند.

کاهش شاخصهای اقتصادی امروز، سیاستگذاران بانک فدرال رزرو آمریکا را ناگزیر به تصمیم برای تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین خواهد نمود و اکنون این گمانه تقویت می شود که حتی ممکن است با ادامه روند کاهش رشد اقتصادی جهانی و کاهش تورم آمریکا و سطح دستمزدها، نرخ بهره تا اواسط سال جاری تغییری نیابد و برنامه کمیته FOMC برای تعیین نرخ بهره به همین صورت باشد.

هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت و انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی و انتشار بیانیه فردا شب بانک مرکزی آمریکا، بازار واکنش های متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران باقی خواهد ماند که بانک فدرال رزرو آمریکا چه تاریخی را زمان مناسب برای افزایش نرخ بهره بانکی می داند؟

بنابراین فردا شب بازار با دقت به بیانیه بانک مرکزی آمریکا توجه خواهد کرد و در صورت اشاره به تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین یا عدم سیگنال افزایش نرخ بهره ، احتمال شروع مجدد حرکت صعودی اونس طلا با شکسته شدن سطوح ۱۲۹۰ و ۱۳۰۰ و ۱۳۰۸ بیشتر خواهد شد. فردا به تناسب اخبار بانک فدرال رزرو آمریکا، تحلیل های بازار را بروز رسانی خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو