تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در حال حاضر، حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی مابین سطوح ۴۵٫۰۴ و ۴۶٫۱۶ دلار/بشکه ادامه دارد تا امروز یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

در نمودار زیر همانطور که مشخص است این محدوده خنثی مابین خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۴۹٫۰۹ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) قرار دارند. در حرکت افزایشی چنانچه سطح ۴۶٫۱۶ با قدرت شکسته شود موجب اصلاح به سوی مقاومت بعدی ۴۷٫۲۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و چنانچه سطح ۴۵٫۰۴ شکسته شود موجب کاهش به ۴۴٫۳۵ می شود.

حرکت خنثی قیمت ادامه دارد و در طی ۲۴ ساعت گذشته، نفت دوباره تلاش کرد تا از مقاومت ۴۶٫۱۶ عبور کند که این حرکت عقیم ماند و مجدد به نرخهای پایین کاهش یافته است. از این رو در حرکت نزولی، سطح حمایت بعدی که می بایست مورد توجه قرار گیرد نرخ ۴۵٫۰۴ است و در حرکت صعودی، سطح مقاومت بر روی نرخ ۴۶٫۱۶ قرار گرفته است.

تمایلات بازار بیشتر نشان از کاهش قیمت می دهد زیرا از روز ۱۳ ژانویه به این سو شاهد تشکیل یک الگوی مثلث شکل هستیم که این الگو معمولا جز الگوهای ادامه دهنده می باشد.

در صورت صحت این نظریه قیمت نفت خام سبک آمریکا بسته به میزان فشار فروش، به سمت نقاط پائین‌تر یعنی سطوح ۴۵٫۰۴ و ۴۴٫۳۵ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد.

بنابراین فعلا قیمت همچنان در روندی خنثی است اما امشب احتمال شکسته شدن روند خنثی وجود دارد و امشب بازار نیز کماکان در انتظار موضع گیری بانک مرکزی آمریکا باقی خواهد ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۴۸٫۸۰ دلار/بشکه قرار گرفته است، احتمال اینکه در موج افزایشی C تا محدوده ۵۰٫۱۸ و ۵۰٫۸۰ اصلاح کند وجود دارد.

این در حالی است اگر سطح حمایت ۴۸٫۸۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شکسته شود باید منتظر فرود قیمت به سطح ۴۸٫۳۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باشیم.

افزایش روز گذشته قیمت بیانگر ادامه استمرار موج افزایشی اخیر از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) می باشد. بررسی سطوح فیبوناچی نیز نشان از پیشرفت قیمت در موج C دارد که می تواند در این موج تا محدوده ۵۰٫۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دست یابد.

اولین سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۴۹٫۵۶ قرار دارد و در صورتیکه این سطح شکسته شود سیگنال خرید تایید خواهد شد و هدف ۵۰٫۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نمایان خواهد شد.

در این باند قیمتی دو سطوح ۵۰٫۱۸ و ۵۰٫۸۰ نقش پر رنگی دارند و در رسیدن قیمت به آنها، نمودار و تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت مجدد بررسی خواهد شد.

بنابراین فعلا قیمت نفت برنت دریای شمال درگیر مقاومتهای متعددی در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این مناطق مقاومت فیبوناچی است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت