تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان تحلیل روز گذشته معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت کماکان بتواند سطح ۵۳۳۹٫۵۰ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه را لمس کند که این سطح را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که از نظر بررسی امواج الیوت قیمت جهانی مس در موج کاهشی ۵ قرار گرفته است که پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۷۷۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شروع شده است.

همانطور که روز گذشته گفتیم این موج می تواند قیمت مس را تا حدود سطح ۵۰۰۰ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف موجهای ۱ و ۳ می باشد.

در نمودار زیر سقف موج ۴ در سطح مقاومت ۵۷۹۸ ساخته شده است این سطح و همچنین عدم محرک های اصلی برای حرکت قیمت به بالای این سطح مقاومت می تواند این اطمینان را بوجود آورد که هرگونه حرکت اصلاحی و صعودی با موانع جدی روبرو است.

از این رو به باور ما حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ در اطراف همان سطح مقاومت ۵۶۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ – بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر – به ۵۳۵۳٫۲۵ – پایین ترین سطح رو ز۱۴ ژانویه) تکمیل شده است و روند نزولی مجدد از سر گرفته شده است.

در چارت زیر مقاومت اولیه قیمت نیز بر روی ۵۵۲۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود موجب استمرار اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۶۲۸ می شود که در نمودار زیر مشخص است.

پیش ‌بینی می کنیم گذر از این مقاومتهای ۵۵۲۳ و ۵۶۲۸ برای مس با مشکلاتی همراه باشد و قیمت به انرژی قابل توجهی برای گذر احتیاج دارد. از طرف دیگر نزول قیمت و ریزش ادامه‌دار آن، برای رسیدن به اهداف پائینتری در ۵۳۵۳ و ۵۰۰۰ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی کماکان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۸۱۶ و ۱۸۸۳ دلار/تن قرار دارد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت مشخص گردد. از نظر تکنیکال، تحولات قیمت را می توان حرکت در روندی خنثی دانست و پیش بینی می شود که امروز نیز این حرکت ادامه یابد.

در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد. این منطقه خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار گرفته است.

در نمودار زیر مشخص است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۸۳ شکسته شود موجب استمرار بازگشت و اصلاح قیمت از سطح ۱۷۵۷ به سوی ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۸۱۶ تاییدی در جهت تکمیل حرکت اصلاحی خواهد بود و به باور ما خبر مهم امشب که از بانک مرکزی آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت آلومینیم آلیاژی فراهم آورد. در این میان، بی شک، خبر بیانیه بانک مرکزی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

بنابراین نوسانات نامشخصی را امروز شاهد بوده ایم و از آنجاییکه قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته در روندی خنثی قرار گرفته است، فرصتهای مناسبی برای فروش در پایین سطح ۱۸۱۶ و خرید در بالای سطح ۱۸۸۳ دلار/تن می تواند ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم