تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز مهمترین تمرکز بازار، برگزاری نشست FOMC (شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی ایالات متحده) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است و به نظر می رسد که معامله گران در آستانه اعلام نرخ بهره FOMC محتاطانه عمل می کنند.

هرچند که انتظار نمی رود تغییری در میزان نرخ بهره آمریکا و یا سیاستهای پولی بانک فدرال صورت گیرد، اما همه در این انتظار هستند با ببینند آیا این بار، خصوصاً پس از سقوط شدید قیمت نفت و از آنجایی سایر بانکهای مرکزی جهان سیاست های انبساطی را برای مبارزه با تورم منفی اتخاذ کرده اند، مواضع بانک مرکزی آمریکا ملایم تر (Dovish) خواهد بود یا نه.

به باور ما بیانیه امشب بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود زیرا می تواند جهت تصمیم گیریهای آتی بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند. در حال حاضر بازار چندان تمایلی به حرکت ندارد و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن خبر امشب منتظر بمانند.

در مجموع انتظار داریم تغییراتی – هرچند اندک – در سیاستهای بانک فدرال دیده شود از جمله آنکه در شرایط کنونی رویکرد صبر را برای افزایش نرخ بهره بانکی در پیش بگیرد و هنوز افزایش نرخ بهره آمریکا در جلسه ژوئن فدرال رزرو با ابهاماتی روبرو است و انتظار داریم موضع بانک مرکزی در خصوص نرخ بهره با حفظ جمله ” نرخ بهره برای مدت طولانی در سطوح پایین قیمت باقی خواهد ماند” تکرار گردد.

به اعتقاد ما، FOMC تغییری در سیاستهای خود اعمال نخواهد نمود و در بیانیه خود بار دیگر این جمله تکرار خواهد شد که نرخ بهره “برای مدت زمان طولانی” در سطوح پایین باقی خواهد ماند.

همچنین، با توجه سقوط شدید قیمت نفت و کاهش تورم و سطح دستمزدها، بعید است افزایش نرخ بهره صورت گیرد. باید به خاطر داشت که در چند هفته اخیر آمارهای اقتصادی از اقتصاد آمریکا چندان مثبت نبوده است.

این احتمال وجود دارد که حرکت اصلاحی برای شاخص دلار آمریکا (DXY) تا حوالی سطح حمایت ۹۳٫۷۷ پس از نشست FOMC شکل گیرد و پس از لمس این سطح حمایت دوباره با افزایش روبرو شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، سطح ۹۳٫۷۷ نقطه مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید ایندکس دلار آمریکا و سطح حمایت مناسبی بر روی خط فیبوناچی ۱۲٫۶ درصدی خواهد بود و اگر حرکت صعودی شروع شود، در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) پس از شکست مقاومت ۹۵٫۵۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) هدف بعدی صعود قیمت تا سطح ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار