تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تا زمانیکه سطح مقاومت ۴۵٫۱۳ و ۴۵٫۷۸ دلار/بشکه بکلی شکسته نشود، همچنان احتمال ادامه حرکت نزولی تا سطح ۴۳ وجود دارد و برای امروز شکست سطح ۴۴٫۰۸ این حرکت نزولی تا سطح ۴۳ را تایید خواهد کرد.

افزایش روز گذشته موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا (۸٫۹+ میلیون بشکه) فشارهای نزولی بیشتری را بر قیمت نفت خام سبک آمریکا وارد کرده است و همچنان پیش بینی می کنیم که فشارهای نزولی مانع از شروع هر گونه حرکت اصلاحی گردد. در شکل فوق، شیب کنج ، گوه یا گوشه رو به پایین است و انتظار داریم که ضلع پایینی این الگو یعنی سطح ۴۳ را لمس کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این الگو از اواسط ماه جاری شکل گرفته است و به احتمال زیاد این الگو جزو الگوهای ادامه دهنده می باشد و تنها در صورتیکه به بالای مقاومت ۴۵٫۱۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۵۱٫۲۷- بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه- به ۴۴٫۰۸ – پایین ترین سطح دیروز) برسد می تواند این الگو را تبدیل به الگوی بازگشتی افزایشی کند.

این سناریوی افزایشی فعلا مورد توجه ما نیست و برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح ۴۴٫۰۸ برسد سیگنال فروش تا ۴۳ صادر خواهد کرد و بار دیگر فشارهای نزولی بر نفت آغاز خواهد شد.

بنابراین، اگر امروز سطح ۴۴٫۰۸ شکسته شود، احتمال سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۳ دلار/بشکه وجود دارد. باید در انتظار ادامه سقوط نفت و حرکت به سوی رکوردهای نزولی جدید بود. اتفاقی که دیر یا زود رخ خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نوسانات قیمت نفت برنت دریای شمال امروز در روندی خنثی مابین نرخهای ۴۸٫۲۳ و ۴۸٫۹۱ دلار/بشکه ادامه دارد و به نظر می رسد تا شکست یکی از سطوح فوق، این وضعیت ادامه یابد.

با این حال در میان مدت و کوتاه مدت، جریان حرکت اصلی قیمت نزولی است و اگر سطح حمایت ۴۸٫۲۳ شکسته شود باید منتظر فرود قیمت به سطح ۴۷٫۸۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشیم.

این منطقه خنثی مابین سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج C قرار گرفته است که این موج از سطح ۴۹٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۲۷ ژانویه) شکل گرفته است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۴۸٫۹۱ شکسته شود موجب تقویت به سوی سطح ۴۹٫۵۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می گردد و چنانکه نفت برنت به زیر سطح ۴۷٫۸۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) سقوط کند، اهداف بعدی در موج نزولی C نرخهای ۴۷٫۱۵ و حتی ۴۵٫۱۹ یعنی پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه خواهند بود.

از این رو، تا زمانیکه قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۹٫۹۹ تثبیت نشود، به تغییر روند از نزولی به افزایشی نمی توان اعتماد کرد و شکست سطح ۴۸٫۹۱ تنها موجب اصلاح اندک به سوی سطح ۴۹٫۵۸ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت