تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

تغییر خاصی در چشم انداز حرکت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دیده نمی شود و برای امروز همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۳۵۳٫۲۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۰۰۰ سقوط کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت قیمت بر روی پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه قرار دارد و قیمت دوبار تلاش کرد که از سطح حمایت عبور کند اما موفق نشد با این حال برای امروز انتظار داریم که این سطح شکسته شود و قیمت تا حدود سطح ۵۰۰۰ سقوط کند.

بررسی امواج الیوت بیانگر آن است که قیمت در موج نزولی ۵ در حال کاهش است که این پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۷۷۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) شروع شده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این موج براحتی می تواند تا حدود سطح ۵۰۰۰ کاهش یابد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از کف موجهای ۱ و ۳ می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) واقع است و اگر شکسته شود موجب استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

نتیجه گیری آنکه برای امروز در اطراف ۵۶۲۸ یک سقف قیمت تشکیل شده و باعث بازگشت قیمت رو به پایین شده است و تثبیت قیمت پایین سطح ۵۵۲۳ و نشانه های اندیکاتوری یاد شده همگی احتمال کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۵۳۵۳٫۲۵ را بالا میبرند که در نتیجه وقوع این امر قیمت با ایجاد روند نزولی به سمت سطح ۵۰۰۰ دلار/تن کاهش خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت همچنان در منطقه خنثی ۱۸۱۶ و ۱۸۸۳ دلار/تن در نوسان باشد تا اول به سطح ۱۸۱۶ برگردد و دوباره در مسیر افزایشی به سطح مقاومت ۱۸۸۳ قرار گیرد.

در نمودار زیر مشخص است که این محدوده خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار گرفته است.

در چارت پایین قیمت این فلز دوبار تلاش کرد که مقاومت ۱۸۸۳ را بشکند اما موفق نشد و به خاطر همین انتظار داریم که به سطح ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) اصلاح کند تا پس از تجمیع انرژی و پتانسیل لازم دوباره به سطح مقاومت ۱۸۸۳ حمله کند.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا مقاومت ۱۸۸۳ شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی سطح ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

هنوز امکان ریزش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی وجود دارد و قیمت ممکن است به نقاط پائین‌تری بازگردد اما پس از طی زمان در ناحیه ذکر شده قیمت خواهد توانست در مسیر رشد مجدد به سطح مقاومت ۱۸۸۳ دلار/تن قرار گیرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم