تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

تلاش یورو برای عبور از سطح ۱٫۱۲۵۰ تاییدی از ادامه روند کاهشی آن است و در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال ادامه حرکت کاهشی به سوی سطح ۱٫۱۲۲۰ ، ۱٫۱۲۱۵ و ۱٫۱۲۰۰ بیش از پیش قوت خواهد گرفت. سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۱۳۵۰ ، ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۸۵ و مرحله آخر در حوالی سطح ۱٫۱۴۰۰ قرار دارند.

از مجموع بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا نیز این اینگونه استنباط شد که آنها با ارزیابی مثبت اقتصادی، همچنان برنامه ی برای افزایش نرخ بهره در سال جاری دارند و از رفتار دلار و اونس طلا نیز اینگونه می توان دریافت که حداقل یک مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری در بازار لحاظ شده است.

در بخشی از بیانیه بانک فدرال آمده بود، سرعت رشد اقتصادی آمریکا “استوار” است و این در حالی که قبلا بیان شده بود که سرعت رشد اقتصادی آمریکا “متوسط” است و این جمله نشان می دهد، بانک فدرال درها را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری همچنان باز نگاه داشته است.

بنابراین اینگونه به نظر می رسد عوامل فاندامنتالی بسیار پر قدرت ظاهر شده اند و واگرایی میان دو بانک مرکزی آمریکا و اروپا مشهود است و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند EURUSD از نزولی به صعودی وجود ندارد.

قیمت کماکان مابین نرخهای ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۴۰۰ قرار دارد و چشم انداز کلی تغییر چندانی نکرده است. فردا شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه چهارم سال گذشته منتشر می شود و مهمترین خبر فردا از ایالات متحده می باشد.

برای این دوره انتظار داریم تا این عدد که شاخص مقدّم می باشد به ۳٫۰۰% برسد که حد متوسطی است و اگر بازار عددی بالاتر از این را ببیند یورو در مقابل دلار ضربه ای دیگر خواهد خورد. مشکلات یونان نیز تاثیر منفی بر دیگر کشورهای منطقه اتحادیه اروپا و یورو خواهد داشت.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن کسانیکه اقدام به خرید کرده اند می توانند امروز تا سطوح ۱۱۷٫۴۰ ، ۱۱۷٫۲۵ و ۱۱۷٫۲۰ پوزیشن های خرید را نگاه دارند (سطوح حمایت مهم) و سطوح ۱۱۸٫۳۰ ، ۱۱۸٫۴۰ ، ۱۱۸٫۶۰ و ۱۱۸٫۷۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش هستند. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات فروش امروز به ترتیب در ۱۳۳٫۸۰ ، ۱۳۳٫۸۵ و ۱۳۴٫۰۰ با تارگت ۱۳۲٫۵۰ و ۱۳۲٫۱۵ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا بدلیل گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا، فرود قیمت به زیر سطح ۰٫۷۷۵۰ فرصتی برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد کرد و موجب خواهد شد تا قیمت در سراشیبی سقوط تا سطح ۰٫۷۷۰۰ (پایین ترین سطح ماه جولای ۲۰۰۹) قرار گیرد.

در قیمت جهانی اونس طلا و نقره همانطور در نمودارهای زیر مشخص است قیمت اونس طلا هنوز نتوانسته خود را در بالای مقاومت ۱۳۰۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تثبیت کند و باید با این مسئله محتاطانه برخورد نمود زیرا هنوز امکان ریزش قیمت وجود دارد و قیمت ممکن است به نقاط پائین‌تر در ۱۲۶۳ ، ۱۲۵۳ و ۱۲۵۰ بازگردد.

در قیمت جهانی اونس نقره نیز همانطور که در چارت زیر مشخص است قیمت پس از نزدیک شدن به مقاومت ۱۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش داشته است و به نظر میرسد این سطح مقاومت محکمی برای اونس نقره باشد.

تنها در صورتیکه قیمت جهانی اونس نقره به بالای سطح مقاومت ۱۸٫۵۲ بازگردد، حرکت افزایشی مجدد از سر گرفته خواهد شد و در حرکت نزولی سطح حمایت بعدی بر روی نرخهای ۱۷٫۳۰ و ۱۷٫۰۰ و پس از آن ۱۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره