تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

پس از سقوط شدید روز گذشته قیمت اونس طلا که بیشترین سقوط روزانه از اواسط دسامبر به این سو بوده است، قیمت در سطح ۱۲۵۳ فعلا مورد حمایت قرار گرفته است که پایین ترین سطح ۲ هفته گذشته می باشد و اگر این سطح را نیز از دست دهد باید منتظر فرود بیشتر قیمت باشیم.

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تا زمانی که قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۲۷۳ قرار دارد، روند حرکت فعلا کاهشی است و اکنون احتمال شروع کاهش دوباره قیمت به سطح حمایت ۱۲۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد.

در چارت پایین سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است و انتظار داریم که امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به این سطح باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در صورتیکه قیمت در پایین سطح ۱۲۵۳ تثبیت شود و به زیر سطح کلیدی ۱۲۵۰ برسد، روند حرکت همچنان کاهشی تا سطوح ۱۲۳۷ و ۱۲۲۰ باقی خواهد ماند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایش ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح ۲ ژانویه) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح ۲۲ ژانویه) قرار دارند.

به باور ما کاهش اخیر قیمت از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ به اندازه کافی عمیق است که تاییدی در جهت از بین رفتن قدرت روند صعودی از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) باشد و به اعتقاد ما حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۲۵۳ رخ داده است ممکن است در اعداد زیر سطح مقاومت ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان برسد.

تنها در صورت بسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱۲۷۳ و شکسته شدن سطح ۱۲۷۵، می توان حرکت کاهشی فعلی را خاتمه یافته تلقی کرد در غیر این صورت با شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۳ و ۱۲۵۰ راه برای کاهش بیشتر تا نرخهای ۱۲۳۷ و ۱۲۲۰ هموار خواهد شد.

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بازار در انتظار اعلام میزان رشد اقتصادی آمریکا (شاخص GDP در سه ماهه چهارم سال گذشته) است و انتظار می رود از رقم قبلی ۵٫۰۰% به ۳٫۰۰% تغییر یابد.

اگر امروز بازار عددی بالای پیش بینی را ببیند اونس طلا مجدد سطح ۱۲۵۳ را تاچ خواهد کرد خصوصاً آنکه پس از انتشار بیانیه روز چهارشنبه بانک فدرال رزرو این گمانه در حال تقویت است که بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن ناگزیر به افزایش نرخ بهره خواهد گردید.

از این رو تا قبل از خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران دامنه واقعی نوسانات اونس طلا مابین نرخهای سطح حمایت ۱۲۵۳ و مقاومت ۱۲۷۳ است تا پس از خبر امروز با قدرت از این منطقه خارج شود و جهت خود را پیدا کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا