تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز گذشته انتشار خبری مبنی بر آن که موسسه اعتبار سنجی ‘ استاندارد اند پور‘ (S&P)  که مقر آن در نیویورک است درجه اعتبارات آمریکا را از چشم انداز منفی به چشم انداز با ثبات تغییر داده است ، بار دیگر انتظارات بازار را از کاهش برنامه محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا پررنگ تر کرد که همین مسئله موجب کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سطح ۱۳۷۵ گردید.

از نظر تحلیل تکنیکی ، نمودار قیمت جهانی اونس طلا را مشاهده می کنید که حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۴۲۳٫۱۶ ( بالاترین سطح روز ۶ ژوئن) در پنج موج ۱,۲,۳,۴٫۵ قرار دارد و روند قیمت همچنان نزولی است.

در کل این پنج موج به تنهایی موج (۱) را تشکیل داده اند و اگر این اصلاح موج (۲) تمام شود بعد از آن موج نزولی (۳) شروع خواهد شد که می تواند قیمت به نرخهای پایین ۱۳۷۵ برساند.

به باور ما این موج (۲) که هم اکنون ما در این موج قرار داریم  در صورت عبور از سطح مقاومت ۱۳۸۷ می تواند در هر سطحی زیر منطقه مقاومت ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۵ کامل شود. همه ­ی اینها به معنای انتظار بیشتر برای دریافت یک سیگنال جدی برای فروش در موج نزولی (۳) است که در صورت نفوذ قیمت به زیر ۱۳۷۵ این سیگنال را دریافت خواهیم کرد و در این صورت هدف بعدی فرود قیمت جهانی اونس طلا تا سطوح ۱۳۵۲ و ۱۳۳۸ خواهد بود.

بنابراین با توجه به امواج الیوت ، روند نزولی قیمت از سطح ۱۴۲۳ به ۱۳۷۵ موج (۱) را تکمیل نموده و در حال حاضر موج (۲) در حال شکل گیری می باشد و پیش بینی می شود که این موج  اگر نتواند به بالای ۱۳۸۷ برسد بزودی تکمیل گردد و با توجه به اینکه در این مسیر، سطوح مقاومت زیادی دیده می شود .

از این رو رسیدن به سطوح بالای ۱۳۸۷ کار چندان ساده ای نیست و بیشتر انتظار داریم که پس از تکمیل موج (۲) نوسانات نزولی قیمت اونس طلا در موج نزولی (۳)  شروع شود و به محض شکسته شدن سطح ۱۳۷۵ در این موج هدفهای ۱۳۵۲ و ۱۳۳۸ را نمایان سازد که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است. از این رو پیشنهاد می شود تا زمانیکه قیمت پایین منطقه مقاومت ۱۳۸۷ قرار دارد همچنان در موج نزولی (۳)  فروشنده اونس طلا به ترتیب با هدفهای ۱۳۷۲ و ۱۳۵۲ الی ۱۳۳۸ باشید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا