تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای امروز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان در محدوده سطوح ۵۳۵۳٫۲۵ و ۵۵۲۴ دلار/تن و در روندی خنثی قرار دارد تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

در نمودار زیر مشخص است که این محدوده خنثی بین پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه و خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ قرار دارند.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۵۵۲۴ عبور کند باعث افزایش به سوی سطح ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۳۵۳٫۲۵ منجر به نزول قیمت به سوی سطح ۵۰۰۰ می شود.

تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت مس در موج نزولی ۵ قرار گرفته است که پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۷۷۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی ممکن است قیمت را تا حدود سطح ۵۰۰۰ پایین بکشاند که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف موجهای ۱ و ۳ می باشد.

از این رو فعلا قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در بین منطقه خنثی ۵۳۵۳ و ۵۵۲۳ در نوسان می باشد تا در صورت شکست سطح ۵۳۵۳ قیمت را متوجه هدف ۵۰۰۰ دلار/تن نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

سیگنال قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن امروز اندکی نامشخص و مبهم است تا اینکه یا به پایین سطح حمایت ۱۸۱۶ یا به بالای سطح مقاومت ۱۸۵۳ دلار/تن برسد و جهت امروز مشخص گردد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی به وضوح نشان می دهد.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی و کاهش قیمت از سطح ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) کاملا مشخص است که قیمت در حال تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۷۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

در همین حال استمرار موج افزایشی قیمت از سطح ۱۷۵۷ تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۵۳(خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تحقق خواهد یافت. فعلا ورود به قیمت آلومینیم آلیاژی منطقی نیست و باید منتظر موقعیت بهتری برای خرید یا فروش باشیم.

در حال حاضر همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت در صدد پشت سر گذاشتن حمایت ۱۸۱۶ می باشد و در این ناحیه قیمت مجبور به درهم شکستن حمایت ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی است و براساس سطوح فیبوناچی شکسته شدن سطح ۱۸۱۶ می تواند راه را برای کاهش تا نرخ ۱۷۹۳ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) هموار نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم