تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز بازار آمریکا در انتظار اعلام میزان نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP در کوارتر چهارم) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است تا نشانه های بیشتری را در خصوص رشد اقتصاد آمریکا بدست آورد. امروز علاوه بر خبر رشد اقتصادی آمریکا انتظار داریم عملیات مرتبط با تسویه آخر ماه ژانویه، نوسانات بازار ارز را تا پایان معاملات امروز تحت کنترل خود داشته باشد.

هرچند طی ۲۴ ساعته گذشته یورو توانست از سطح ۱٫۱۲۷۸ تا ۱٫۱۳۶۳ اصلاح کند اما تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر یورو وجود دارد و این موضوع را تثبیت قیمت در پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۳۸۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۱۳۸۹ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تایید کرده اند.

برای امروز در سطوح ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۸۵ و ۱٫۱۴۰۰ فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش یورو در مقابل دلار آمریکا و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۱٫۱۲۷۵ ، ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۵۰ است.

برای زوج ارز یورو – دلار آمریکا در صورت شروع حرکت کاهشی نفوذ قیمت به پایین سطوح ۱٫۱۲۶۱ و ۱٫۱۲۲۲ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۰۹۸ به ۱٫۱۲۶۱) می تواند موجب کاهش مجدد یورو تا سطح ۱٫۱۲۰۰ گردد و در صورت شکسته شدن این سطح، هدف بعدی رسیدن به نرخ ۱٫۱۰۹۸ خواهد بود.

با بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می توان دید هنوز روند یورو نزولی است و امکان اصلاح قیمت وقتی قابل بررسی است که یک کندل ۲ ساعته بالای مقاومت ۱٫۱۴۰۰ ایجاد شود.

از این رو فعلا ورود به خرید منطقی نیست و باید منتظر موقعیت بهتری برای فروش به ترتیب در سطوح ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۸۵ و ۱٫۱۴۰۰ با هدف ۱٫۱۲۷۵ و ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۵۰ باشیم.

واگرایی بین سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا و تقویت شاخص دلار آمریکا عاملی است که دلیل اصلی کاهش قیمت یورو می باشد و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند نزولی یورو باشد.

اما شاید مهمترین عامل امروز کاهش یورو اعلام شاخص تورم مصرف کنندگان اروپا (CPI) بود که در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به از رقم قبلی ۰٫۲%- به ۰٫۶%- کاهش یافت در حالیکه پیش بینی می شد ۰٫۵%- کاهش یابد.

نگرانی از وضعیت اقتصادی اروپا همچنان ادامه دارد زیرا احتمال استمرار جریان کاهش قیمتها (تورم منفی) سلامت اقتصادی اروپا را همچنان تهدید می کند و بنابراین انتظار ادامه سیر نزولی یورو امر چندان غیر معقولی نیست.

در سایر تحولات همانطور که در نمودار زیر دیده می شود در حال حاضر قیمت این زوج ارز بدلیل کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا ، نزولی است و هنوز سیگنالی مبنی بر افزایش قیمت نداریم و این موضوع از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سقف ابر ایچیموکوی مورد تایید می باشد.

اندیکاتورهای کیجون سن و تنکان سن نیز سیگنال فروش صادر کرده اند و در حال حاضر با توجه به سیگنالهای تکنیکال از اندیکاتور “ابرهای ایچیموکو”، احتمال کاهش قیمت در داخل ابر وجود دارد و برای امروز سفارشان فروش زوج دلار آمریکا – ین ژاپن به ترتیب در سطوح ۱۱۸٫۵۰ ، ۱۱۸٫۶۰ و ۱۱۸٫۷۰ قرار دارند و در نمودار روزانه، عبور قیمت از سطح ۱۱۷٫۲۰ به منزله تایید حرکت کاهشی به سطح ۱۱۵٫۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است.

در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سقف ابر ایچیموکو و بسته شدن قیمت در بالای آن، می تواند منجر به صعود قیمت گردد. در بازار آمریکا گزارش اولیه رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) منتشر می شود و در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر اعلام این خبر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن