تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۱۲۸۶ تشکیل شده است و این سطح فعلا از ادامه حرکت افزایشی جلوگیری نموده است.

برای خرید اونس طلا می بایست قیمت حتما با قدرت از این سطح مقاومت عبور کند تا بتواند سیگنال خرید به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۹۳ و ۱۳۰۶ صادر کند، در غیر این صورت به ۱۲۷۳ برمی گردد.

در چارت زیر به وضوح دیده می شود که خط روند کاهشی رسم شده که در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۸۶ قرار دارد، در حال حاضر مانع از استمرار موج افزایشی قیمت از سطح ۱۲۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

از این رو، برای امروز تمرکز می بایست بر شکست یکی از سطوح حمایت ۱۲۷۳ یا مقاومت ۱۲۸۶ باشد تا جهت امروز مشخص گردد.

به باور ما اگر قیمت نتواند سطح مقاومت ۱۲۸۶ را بشکند، به سوی سطح حمایت ۱۲۷۳ برمی گردد و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۲۵۳ می شود.

در نمودار زیر این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت که از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) آغاز گردیده، معکوس شده است و موج افزایشی روز جمعه به عنوان یک حرکت اصلاحی و بازگشتی در جهت خلاف روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ تلقی می شود.

در چارت زیر می بینیم که با رسیدن قیمت اونس طلا به نزدیکی مقاومت ۱۲۸۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) از قدرت و سرعت افزایش قیمت کاسته شده است.

یادآوری می شود اگر امروز قیمت اونس طلا نتواند از این سطح عبور کند، می توان گفت این حرکت اصلاحی که روز جمعه از سطح ۱۲۵۳ شروع شده کم و بیش تکمیل گردیده است و قیمت به سوی سطح ۱۲۷۳ برمی گردد و تنها شکسته شدن مقاومت ۱۲۸۶ فرصت مناسبی برای خریداران با هدفهای ۱۲۹۳ و ۱۳۰۶ فراهم خواهد آورد.

از این رو در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۲۷۳ و ۱۲۸۶ قرار دارد و تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

هفته جاری تقویم اقتصادی آمریکا زیاد است و خبرهای مهمی را انتظار داریم. امروز میزان خالص هزینه خرجکرد شخصی، درآمدها و مصارف شخصی و موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) مهمترین اخبار ایالات متحده هستند و همچنین شاخص میزان آمار اشتغال آمریکا (NFP) که روز جمعه اعلام می شود. اخبار اقتصادی این هفته چاشنی خوبی برای حرکت اونس طلا خواهند بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا