تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

نمودار نفت خام سبک آمریکا در نمای تایم فریم ۳۰ دقیقه ریزشی است و در حال حاضر در پایین سطح حمایت ۴۷٫۴۳ دلار/بشکه قرار دارد و مصمّم در حال حرکت رو به پایین تا نزدیکی سطح ۴۶٫۵۲ می باشد و سقف های بالاتری را ساخته است.

از آنجایی که امروز قیمت در زیر ۴۷٫۴۳ تثبیت شده است، احتمال کاهش قیمت به سطح ۴۶٫۵۲ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۵۱٫۲۷ (بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه) به ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) واقع شده است.

در نمودار زیر مشخص است که سطح حمایت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار داشت که شکسته شد. سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۴۶٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است.

از سوی دیگر به باور ما حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۴۴٫۳۱ (پایین ترین سطح روز ۳۰ ژانویه) تکمیل شده است که خود این مسئله تاییدی بر کاهشی بودن قیمت به نزدیکی سطح ۴۶٫۵۲ می باشد.

در حرکت افزایشی سطوح مقاومت نیز بر روی ۴۷٫۴۳ و ۴۸٫۳۳ وجود دارند که این سطح ۴۸٫۳۳ مانع مهمی در برابر افزایش قیمت است و اگر به هر دلیلی شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطوح ۴۹٫۴۶ و ۵۰٫۰۰ الی ۵۱٫۲۷ باشیم.

اما تا زمانیکه قیمت در پایین این سطوح قرار دارد، به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان به سطح ۴۶٫۵۲ است. در نمودار زیر، اگر سطح مقاومت ۴۸٫۳۳ شکسته شود سیگنال خرید نفت تا سطوح ۴۹٫۴۶ و ۵۰٫۰۰ دلار/بشکه صادر خواهد کرد و این اهداف را در چارت پایین پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن با توجه به نمودار تایم فریم ۱ ساعته و از نقطه نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی، انتظار داریم که امروز سطح حمایت ۵۱٫۷۲ دلار/بشکه شکسته شود و قیمت تا حدود ۵۰٫۹۳ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است حرکت افزایشی شارپی که روز جمعه شاهد بودیم در قالب موج C شکل گرفت که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) صورت گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج نشان می دهد که قیمت در اطراف سطح مقاومت ۵۳ به سقف و پیک قیمتی خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

این سدّ مقاومت به عنوان مانع جدی در برابر افزایش قیمت عمل کرده است و باعث اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۵۰٫۹۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردیده است که به محض نفوذ قیمت به زیر سطح ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هدف نزولی ۵۰٫۹۳ تایید خواهد شد.

سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۵۲٫۲۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۵۳٫۰۰ قرار دارند. لازم به ذکر است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۵۳ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود سناریوی نزولی مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت و شکسته شدن این سطح پتانسیل ورود خریداران را به سوی سطح ۵۵٫۰۷ دلار/بشکه دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت