تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح مقاومت ۵۵۲۴ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۶۲۹ افزایش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در چارت زیر می بینیم که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است که مانع از تقویت بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت جهانی مس با موج افزایشی c روبرو است که سومین موج از الگوی مسطح یا فلت (flat) می باشد که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژوئن) شروع شده است.

در نمودار زیر سه موج کوچک این الگو را بوجود آورده است که موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۵۶۲۹ است.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳۵۳٫۲۵ می بایست منتظر کاهش قیمت به سوی سطح ۵۰۰۰ باشیم که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از محل برخورد به سطوح کف موجهای ۱ و ۳ می باشد.

در هر صورت برای امروز نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای خرید مس در بالای سطح مقاومت ۵۵۲۴ با هدف ۵۶۲۹ دلار/تن وجود داشته باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت پس از برخورد با تراز ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی اکنون به سمت بالای سطح ۱۸۵۲ دلار/تن بازگشته است.

برای امروز پیش بینی می کنیم که دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۸۸۲ افزایش یابد و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای افزایش قیمت به سوی سطح ۱۹۱۲ فراهم می آورد.

در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان می دهد که موج افزایشی قیمت از سطح ۱۷۵۷ استمرار بیشتری خواهد یافت که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج c تایید کرده است.

به باور ما برای قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج باید منتظر افزایش قیمت تا منطقه ۱۹۱۲ و ۱۹۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) باشیم.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت قیمت نیز ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) واقع است و اگر شکسته شود سیگنال فروش آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۸۱۶ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم