تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز بار دیگر شاهد کاهش قیمت یورو در مقابل دلار از نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۴۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۱۳۵۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) بودیم و شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۱۲۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۰۹۸ به ۱٫۱۴۲۳) که در نزدیکی پایین ترین سطح روز پنجشنبه قرار دارد، موجب استمرار روند نزولی جدید خواهد گردید.

برای امروز محدوده مقاومت ۱٫۱۳۴۲ تا ۱٫۱۳۵۵ در حال حاضر توانسته از هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت جلوگیری کند و این بدان معنا است که فروشندگان در بالای این سطوح دستورات استاپ فروش قرار داده اند.

از این رو، هر گونه حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد و از آنجایی که سطوح مقاومت ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۸۵ و ۱٫۱۴۰۰ بسیار مستحکم بوده، هم اکنون فرصت برای شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۲۹۰ مناسب است.

در سایر تحولات، برای شاخص دلار آمریکا همانطور که در چارت زیر مشخص است حد قیمتی ۹۳٫۷۷ یک حمایت محکمی برای قیمت محاسبه می شود و انتظار داریم که در هفته جاری مجدد سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ را لمس کند و اگر بتواند این سطح را با قدرت بشکند راه را برای افزایش بیشتر ایندکس دلار آمریکا به سوی سطح ۹۶٫۹۵۳ فراهم می آورد.

در نمودار پایین این دو سطح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۹ مه ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

به باور ما حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۹۵٫۵۳۳ شروع شده بود در اطراف همان سطح حمایت ۹۳٫۷۷۶ به اتمام رسیده است و ما از هم اکنون دوباره در موج افزایشی قرار گرفته ایم که می تواند با عبور از سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ قیمت ایندکس دلار آمریکا را تا سطح ۹۶٫۹۵۳ و پس از آن ۹۸٫۳۷ بالا بکشاند.

در حرکت کاهشی به شرط شروع کاهش قیمت و کاهش به زیر ۹۳٫۷۷۶ و استقرار معنی ‌دار آن در پایین این ناحیه منجر به کاهش به سطح ۹۲٫۶۹۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود. برای ورود به پوزیشن خرید ایندکس دلار آمریکا باید منتظر شکست مقاومت ۹۵٫۵۳۳ باشیم و خرید بالای این سطح مقاومت با ریسک کمتری همراه است.

مهمترین خبر این هفته بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) در روز جمعه است. انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، قیمت در روندی خنثی بین ۹۵٫۵۳۳ و ۹۳٫۷۷ قرار داشته باشد و با شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ می توان به انتظار استمرار حرکت افزایش شاخص دلار آمریکا را داشته باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار