تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

سطوح فعلی قیمت جهانی اونس طلا برای ورود به پوزیشن کوتاه مدت جالب نیست و همچنان باید به انتظار ماند تا حرکتی صعودی به بالای سطح مقاومت ۱۲۸۶ یا حرکت کاهشی به پایین سطح حمایت ۱۲۶۵ تشکیل شود و یا اینکه یکی از سطوح مقاومت و حمایت فوق شکسته شود تا جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که روز گذشته گفتیم اگر قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۸۶ برسد، آنگاه باید به انتظار تقویت قیمت به سوی سطح ۱۳۰۶ باشیم. در طی ۲۴ ساعته گذشته معامله گران در تلاش برای شکستن سطوح مقاومت و حمایت بوده اند اما قیمت کماکان در روندی خنثی مابین ۱۲۶۵ و ۱۲۸۶ باقی مانده است.

از این رو قیمت در ناحیه بین دو سطح ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی قرار دارد و هنوز سیگنال روشنی صادر نکرده است اما انتظار داریم با خروج رو به بالای قیمت از سطح مقاومت ۱۲۸۶ بتوان اقدام به ورود به پوزیشن خرید نمود.

از سوی دیگر اگر قیمت دوباره در پایین سطح حمایت ۱۲۷۳ بسته شود و به پایین سطح ۱۲۶۵ برسد، هدف بعدی، کاهش تا سطح ۱۲۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

این بدان معنی است حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) در قالب سه موج تشکیل شده است و تا کنون دو موج آن تکمیل شده و موج سوم یعنی موج c تنها در صورتیکه قیمت دوباره به پایین ۱۲۷۳ برسد و سطح ۱۲۶۵ را بشکند باعث رسیدن قیمت به ۱۲۵۳ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) به ۱۳۰۶٫۲۰ می باشد.

این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که امروز و فردا یا نهایتا با اعلام گزارش روز جمعه آمار اشتغال آمریکا، شاهد حرکت شدید قیمت و شکسته شدن این حرکت خنثی باشیم.

برای امروز تنها می توان در محدوده بالای سطح مقاومت ۱۲۸۶ می توان از ادامه حرکت صعودی اطمینان حاصل کرد و اقدام به ورود به پوزیشن های خرید اونس طلا با هدف ۱۳۰۶ کرد، در غیر این صورت می باید با دقت و احتیاط عمل کرد.

بنابراین اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار روز جمعه اشتغال آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران تنها آمار میزان سفارشات کارخانجات آمریکا (پیش بینی ۱٫۸%- ، رقم قبلی ۰٫۷%-) اعلام می شود و در مجموع عمده توجه بازار به گزارش اشتغال ماهانه آمریکا است که روز جمعه منتشر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا