تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا تحت تاثیر شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۵۸ دلار/بشکه قرار گرفته اند و برای امروز سیگنال خرید تا هدف ۵۱٫۶۶ صادر کرده است.

از طرفی کاهش شدید تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا که نشان ‌دهنده تاثیر سقوط قیمت نفت بر صنعت تولید نفت شیل آمریکا است همین خبر، به تقویت قیمت نفت کمک کرده است و گمانه‌زنی‌هایی در خصوص پایان روند هفت ماهه سقوط نفت شکل گرفته است.

در نمودار زیر به نظر می رسد حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) در جهت خلاف روند نزولی از سطح ۷۷٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) می باشد و از آنجایی که سطح مقاومت ۴۸٫۵۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شکسته شده است احتمال استمرار حرکت افزایشی قیمت نفت بیشتر شده است.

در حرکت صعودی نیز نرخ ۵۱٫۶۶ سطح مقاومت نفت محسوب می شود و اگر این سطح نیز شکسته شود موجب صعود قوی قیمت تا سطح ۵۶٫۶۶ خواهد شد. در نمودار پایین حمایت قیمت نیز بر روی سطح ۴۸٫۵۸ تشکیل شده است و تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر این سطح سناریوی افزایشی را با چالش مواجه می سازد.

از این رو با گرفتن پوزیشن خرید موافق هستیم و با توجه به اینکه حرکت افزایشی از هفته گذشته کاملاً در جریان است، باید در انتظار شروع موج حرکت افزایشی به سطح ۵۱٫۶۶ باشیم.

اگر این سطح نیز شکسته شود به معنی چراغ سبز به افزایش آن است و این بار خریداران نفت با جرات بیشتری وارد بازار خواهند شد و می توان انتظار داشت که قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۵۶٫۶۶ دلار/بشکه صعود کند که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز پیش بینی می کنیم به احتمال زیاد قیمت با شکست مقاومت ۵۵٫۷۲ دلار/بشکه در مسیر صعود تا سطوح ۵۶٫۳۶ و ۵۷٫۱۵ قرار بگیرد که این موضوع را از نظر بررسی شمارش امواج الیوت ویو ، قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت نفت برنت بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که بزودی شکسته خواهد شد و این موج همانطور که مشخص است سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۳ ژانویه) شکل گرفته است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت رخ داده به اتمام رسیده است که نشاندهنده قدرت و پتانسیل افزایش قیمت نفت برنت می باشد و بزودی می بایست منتظر از سرگیری روند صعودی قیمت نفت برنت در موج افزایشی C باشیم که این موج می تواند قیمت را تا حدود سطوح فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی بالا بکشاند.

البته قبل از افزایش قیمت نفت برنت ابتدا یک حرکت اصلاحی کوتاه و جزئی به نزدیکی حمایت ۵۴٫۲۸ و سپس صعود قیمت به سوی سطوح ۵۶٫۳۶ و ۵۷٫۱۵ از طریق عبور از سطح مقاومت ۵۵٫۷۲ پیش بینی می شود.

بازار نیز تمایل برای انجام این حرکت افزایشی را چه از نظر تکنیکی (قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۵٫۰۷) و چه از نظر فاندامنتالی دارا است و در نرخهای بالای ۵۵٫۷۲ می توان اقدام به خرید نفت برنت نمود تا قیمت به سطوح ۵۶٫۳۶ و ۵۷٫۱۵ دلار/بشکه برسد که این اهداف در نمودار زیر به وضوح مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت