تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز همچنان هدف ۵۶۲۹ دلار/تن معتبر است زیرا قیمت توانسته که از سطح مقاومت ۵۵۲۴ عبور کند.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) واقع است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۶۲۹ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است و چنانچه این سطح سوراخ شود قیمت تا حدود سطح ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش پیدا خواهد کرد.

از این رو برای امروز تا زمانیکه سطح حمایت ۵۵۲۴ پایدار است، می توان به استمرار حرکت صعودی به سطح ۵۶۲۹ اطمینان داشت و تنها افت قیمت تا سطح ۵۴۷۵ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۵۵۲۴ است که می تواند هدف ۵۳۵۳٫۲۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

در نمودار زیر بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد قیمت در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) آغاز گردیده است و قیمت جهانی مس در این موج توان پیشرفت تا حدود سطح ۵۶۲۹ را دارد.

در چنین شرایطی انتظار می رود قیمت به نقاط بالاتری دست پیدا کند و از این رو هنوز امکان افزایش قیمت وجود دارد و قیمت ممکن است به نقاط بالاتری در سطوح ۵۶۲۹ و حتی ۵۷۹۹ دلار/تن بازگردد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی امروز سطح ۱۸۸۳ دلار/تن مقاومت کلیدی قیمت است که اگر شکسته شود، احتمال صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۹۱۲ وجود دارد.

در نمودار پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است که موقتا مانع از پیشروی قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

از این رو برای امروز باید در انتظار شروع موج حرکت افزایشی باشیم با این حال، در وضعیت کنونی باید در انتظار ماند تا با شروع حرکت افزایشی و شکسته شدن مقاومت ۱۸۸۳، در نرخهای بالای این سطح اقدام به خرید با هدف ۱۹۱۲ نمود.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به سطح ۱۸۹۰ برسد نشاندهنده شکست کامل مقاومت ۱۸۸۳ می باشد که می تواند سریعا هدف ۱۹۱۲ را مشخص سازد.

در چارت پایین می بینیم که قیمت آلومینیم آلیاژی چندین بار تلاش کرده که از مقاومت ۱۸۸۳ بگذرد اما موفق نشده است و عدم توانایی قیمت در شکست این سطح ممکن است به تکمیل موج c و حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۷۵۷ بیانجامد، از این رو می بایست با دقت به این سطح مقاومت ۱۸۸۳ توجه داشته باشیم.

سطح حمایت نیز بر روی ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد و تنها شکسته شدن این سطح می تواند قیمت را تا نرخهای پایین یعنی سطح ۱۸۱۶ دلار/تن هدایت کند که بر روی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم