تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

هم اکنون در حدود یک هفته است که زوج ارز یورو – دلار در نوار بسیار باریکی در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این زوج دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج نزولی چشمگیر اخیر، انتظار بازار برای اخبار مهم اقتصادی آمریکا موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است.

از این رو وضعیت برای یورو تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی را قویتر خواهد کرد و این حرکت خنثی مابین نرخهای ۱٫۱۴۲۰ و ۱٫۱۲۵۰ حکایت از انتظار شدید معامله گران برای اخبار انتهای هفته علی الخصوص شاخص ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) دارد.

برای امروز فروشندگان زیادی در قیمتهای حوالی سطوح ۱٫۱۴۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی)، ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۶۰ وجود دارند و امیدوارند قیمت کمی اصلاح کند تا دوباره وارد پوزیشن فروش یورو شوند. به نظر فعالان بازار جهانی هر افزایشی برای یورو فرصت مناسبی برای فروش جدید فراهم خواهد کرد زیرا ممکن است یورو هدف های پایین ۱٫۱۰۹۸ را در آینده نزدیک بزند.

از این رو در سطوح فعلی ترجیح می دهیم بیشتر وارد پوزیشن فروش شویم زیرا براساس نمودار پایین سطوح ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۶۰ و پس از آن منطقه ۱٫۱۵۰۰ تا ۱٫۱۵۵۰ مقاومت مستحکم باقی مانده و حتی اگر این سطح ۱٫۱۴۲۰ (بالاترین سطح ۲۷ ژانویه) نیز شکسته شود سفارشات فروش بعدی در نزدیکی منطقه ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۶۰ وجود دارند.

سطوح حمایت قیمت را در نرخهای ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۱۰ (خط میانگین متحرک و کف ابر ایچیموکوی در تایم فریم ۱ ساعته) و پس از آن سطوح ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۷۵ ، ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۵۰ می توان مشاهده کرد و اکنون انتظار می رود که امروز شاهد جدال خریداران و فروشندگان در این سطوح حمایت و مقاومت مشخص باشیم.

در سایر تحولات ارزش دلار استرالیا (AUD) امروز به پایین ترین سطح خود در ۶ ساله گذشته سقوط کرد. این حرکت پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی استرالیا به صورت غیر منتظره نرخ بهره بانکی خود را از ۲٫۵% به ۲٫۲۵% کاهش داد که این خبر بازارها را شوکه کرد. از این رو، همچنان انتظار می رود روند نزولی دلار استرالیا ادامه یابد.

در کوتاه مدت و میان مدت، همچنان در انتظار ادامه حرکت کاهشی قیمت دلار استرالیا هستیم و احتمال شکسته شدن سطح ۰٫۷۶۰۰ وجود دارد.

برای امروز اکثر سفارشات فروش جفت ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا به ترتیب در نزدیکی سطوح ۰٫۷۶۹۰ ، ۰٫۷۷۰۰ ، ۰٫۷۷۳۰ ، ۰٫۷۷۴۰ و ۰٫۷۷۵۰ چیده شده اند و تا زمانیکه فروشندگان بیشتر هستند، می تواند محرّکی برای استمرار حرکت نزولی به ترتیب به ۰٫۷۶۰۰ و ۰٫۷۲۴۱ (پایین ترین سطح مه ۲۰۰۹) و ۰٫۷۲۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۶۰۰۷ به ۱٫۱۰۸۱) باشد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز امروز به ترتیب در محدوده نرخهای ۱۱۷٫۷۰ ، ۱۱۷٫۷۵ ، ۱۱۷٫۸۵ ، ۱۱۷٫۹۰ ، ۱۱۸٫۰۰ ، ۱۱۸٫۱۰ ، ۱۱۸٫۲۵ و ۱۱۸٫۳۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای کاهش قیمت تا سطوح حمایت ۱۱۶٫۸۰ ، ۱۱۶٫۷۰ ،۱۱۶٫۶۰ و ۱۱۶٫۵۰ است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز در حال حاضر، مهمترین سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱۳۴٫۷۰ ، ۱۳۴٫۷۵ ، ۱۳۴٫۸۰ ، ۱۳۴٫۹۰ و ۱۳۵٫۰۰ قرار دارند و این سطوح می توانند مانع از افزایش قیمت شوند. از این رو می توان در نزدیکی این سطوح مقاومت و یا در صورت شکسته شدن سطوح حمایت ۱۳۲٫۴۰ ، ۱۳۲٫۳۵ ، ۱۳۲٫۳۰ و ۱۳۲٫۲۵ اقدام به فروش مجدد یورو در مقابل ین ژاپن کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو