تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز از نظر تحلیل تکنیکال برای قیمت جهانی اونس طلا ناحیه فعلی قیمت در اطراف ۱۲۵۳ تا ۱۲۵۰ در حقیقت محل حضور میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قیمت و سطح ۳۸ درصد فیبوناچی می باشد و می توان این منطقه را یک حمایت خوب قیمت دانست اما اگر این منطقه را از دست دهد، باید منتظر فرود قیمت به ترتیب تا سطوح ۱۲۳۷ و ۱۲۲۰ باشیم که این سطوح را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c نشان می دهد.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو ، این موج c سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شکل گرفته است و بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح ۲ ژانویه) به ۱۳۰۶٫۲۰ سطوح حمایت را به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی نشان می دهد. شکسته شدن سطح ۱۲۳۷ می تواند منجر به سقوط بیشتر قیمت تا نرخ ۱۲۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردد.

بنابراین در حال حاضر، سطح ۱۲۵۳ تنها سطحی است که می تواند مانع ادامه حرکت کاهشی اونس طلا شود که اگر آن هم شکسته شود، هدف بعدی کاهش قیمت تا نرخ ۱۲۳۷ و ۱۲۲۰ خواهد بود.

از این رو برای امروز بهتر است به محض شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۳ و ۱۲۵۰ اقدام به فروش نمود در غیر این صورت برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود نهایتاً موجب افزایش اندک قیمت به سوی ۱۲۸۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز گمانه زنی ها از احتمال حصول تفاهم میان یونان و طلبکاران خارجی برای تغییر ساختار بازپرداخت بدهی ها نیز موجب تقویت بازارهای سهام و به تبع کاهش قیمت جهانی اونس طلا شده است زیرا دولت جدید یونان از کشورهای اروپایی خواسته که با حمایت خود از این کشور به وابستگی یونان به بدهی های خارجی پایان دهند.

بطوریکه حاصل این توافق پایان دادن به وابستگی های وامی به یونان و مبادله بدهی های این کشور با اوراق قرضه دارای پتانسیل رشد می باشد که در نتیجه این خبر به ریسک پذیری بیشتر انجامید و هنوز هم بازارها را به استمرار جریان ریسک پذیری یعنی خرید سهام و فروش اونس طلا ترغیب کرده است.

امروز آمارهای مربوط به اشتغال ماهانه بخش خصوصی آمریکا (ADP) در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران اعلام خواهد شد و انتظار می رود از رقم قبلی ۲۴۱۰۰۰ به ۲۲۴۰۰۰ تغییر یابد. به یاد داشته باشید که تصمیمات بانک فدرال رزرو آمریکا و نیز واکنش بازار همگی متکی به آمارهایی است که از وضعیت اقتصادی این کشور منتشر خواهد شد.

آمارهای ADP چشم انداز نسبتاً مشخصی از وضعیت اشتغال ماهانه (NFP) که روز جمعه اعلام خواهد شد، ترسیم می کند. امروز همچنین شاخص موسسه عرضه مدیریت آمریکا (شاخص تولید در بخش خدمات – ISM Services) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۶٫۲ به ۵۶٫۶ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا