تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا در سیگنالهای خود هنوز تاکید بر افزایش قیمت دارند و قیمت فعلا صعودی است. از این رو بهتر است در قیمت های فعلی به فروش نفت فکر نکنیم زیرا برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح ۵۴٫۲۴ (بالاترین سطح روز گذشته) را لمس کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است افزایش اخیر قیمت از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) در یک الگوی زیگزاگی شکل در حرکت بوده که این حرکت از سه موج تشکیل شده است و ما هم اکنون در موج c قرار داریم که می تواند قیمت را تا سطح ۵۴٫۹۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برساند.

در چارت زیر کاملا مشخص است که با برخورد قیمت به خط مقاومت ۵۳٫۹۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قیمت نفت کمی به سمت پایین اصلاح کرده است اما برای امروز سطح حمایت مهم در نرخ ۵۱٫۴۱ قرار دارد که بر روی سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود.

برای امروز تنها به شرط آنکه قیمت به پایین سطح حمایت ۵۱٫۴۱ برسد، می تواند بیانگر احتمال کاهش قیمت به سوی سطوح ۵۰٫۵۹ و ۴۹٫۵۷ باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

بنابراین کسانی که انتظار استمرار حرکت افزایشی دارند می باید به این نکته توجه کنند که در نمودار ساعتی الگوی صعودی تشکیل شده که ممکن است دوباره بالاترین سطح دیروز لمس شود و اگر سطح ۵۴٫۲۴ شکسته شود، می تواند به شروع حرکت جدیدی صعودی تا سطح ۵۴٫۹۰ دلار/بشکه بیانجامد.

لازم به ذکر است امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا اعلام خواهد شد و انتظار بازار چیزی در حدود ۴ میلیون بشکه افزایش است که نسبت به هفته قبل (۸٫۹ میلیون بشکه) اندکی کمتر می باشد. اگر رقم نهایی امروز ذخایر نفتی آمریکا پایین تر از پیش بینی ها اعلام شود، در این صورت باید انتظار تقویت بیشتر قیمت نفت را داشت و امروز قطعا این خبر مورد توجه بازار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به موقعیت نمودار و تحلیل تکنیکال، امروز انتظار افزایش مجدد قیمت به سوی سطح ۵۹ دلار/بشکه (بالاترین سطح دیروز) را داریم زیرا هنوز حرکت افزایشی قیمت از سطح ۴۷٫۵۷ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تکمیل نشده است.

در نمودار زیر مشخص است که این حرکت افزایشی قیمت نفت برنت در قالب موج صعودی C صورت گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) صورت گرفته است.

خروج رو به بالای نفت برنت از سطح ۵۹ و ماندن در بالای این سطح، قیمت را متوجه اهداف ۶۰٫۵۰ و ۶۱٫۷۹ خواهد نمود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

هر چند سطح مقاومت قیمت در ۵۹٫۲۲ باعث اصلاح و برگشت قیمت شده اما به باور ما این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۱۵ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) کم و بیش تکمیل شده است.

به نظر می رسد این حرکت تنها یک روند اصلاحی بوده و اکنون بار دیگر قیمت به سوی سطح ۵۹ حرکت خواهد کرد و حتی اگر هم سطح حمایت اولیه ۵۷٫۱۵ شکسته شود، حمایت بعدی که مانع از کاهش قیمت خواهد شد بر روی سطح ۵۶٫۳۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قرار خواهد گرفت.

بنابراین در حرکت افزایشی امروز باید به انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹ بود که در این صورت، حرکت افزایشی شدت بیشتری به خود گرفته و باید به انتظار تقویت قیمت به سوی منطقه ۶۰٫۵۰ و ۶۱٫۷۹ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت