تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن نکته بسیار مهم و قابل توجه در بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار، شکسته شدن مقاومت ۵۶۲۸ دلار/تن می باشد و به همین خاطر پیش بینی می کنیم امروز قیمت آن به سطح ۵۷۹۹ افزایش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است و اگر این سطح هم شکسته شود قیمت تا سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صعود خواهد کرد.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۵۶۲۸ دیده می شود که شکست آن به منزله ی کاهش قیمت به سطح ۵۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

با این حال بررسی امواج الیوت نشان می دهد که این حرکت خنثی و بدون روند قیمت که از پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه شروع شده بزودی پایان می یابد و دوباره قیمت جهانی مس در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

همانطور که در نمودار پایین می بینیم به احتمال قویتر قیمت باید مدتی را در محدوده مقاومت قوی ۵۷۹۹ سپری کند تا دوباره کاهش یابد و موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مس احتمال تکمیل شدن موج c را در حوالی مقاومت ۵۷۹۹ نشان میدهد زیرا گذشتن از این سطح برای مس انرژی بالائی را می طلبد.

در مجموع می توان با استناد به دلایل بالا انتظار توقف قیمت را در اطراف سطح مقاومت ۵۷۹۹ داشت و برای صعود دوباره، قیمت مس راه دشواری را در فاصله مقاومتی ۵۷۹۹ و ۵۹۳۶ دلار/تن (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی) پیش روی خود خواهد داشت که این سطوح در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس
با توجه به شرایط فعلی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به نظر می رسد قیمت امروز بتواند به سوی سطح ۱۹۱۲ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن مقاومت ۱۸۸۳ تایید کرده است.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی موج کاهشی از سطح ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی c در حرکت است که در این موج می تواند تا حدود سطح ۱۹۳۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار دارد، افزایش یابد و این سطح بسیار نزدیک به سطح ۱۹۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

برای امروز اگر سطح حمایت ۱۸۸۳ شکسته شود، سطوح هدف بعدی نرخ ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود. در هر صورت برای امروز اگر این روند افزایشی مطابق نظر ما ادامه یابد، با توجه به اینکه مقاومت ۱۸۸۳ شکسته شده است، می باید، قیمت به سطح ۱۹۱۲ صعود کند.

همچنان بر این باوریم تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۱۸۸۳ قرار دارد، حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی افزایشی است و برای امروز تارگت آن سطح ۱۹۱۲ دلار/تن می باشد که این هدف در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم