تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

پس از ناکامی روز گذشته یورو برای تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۱۵۳۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و عدم توانایی در شکست سطح استاپ ۱٫۱۵۵۰ قیمت امروز مجدد در روندی نزولی تا سطح نرخهای پایین ۱٫۱۴۵۰ فرود آمد. در مجموع، چشم انداز ما در خصوص این زوج در میان مدت و بلند مدت هنوز تغییر نکرده است.

هرچند دیروز گمانه زنی هایی از احتمال حصول تفاهم بین دولت جدید یونان و طلبکاران خارجی برای تغییر ساختار بازپرداخت بدهی ها در بازارها به تقویت جریان ریسک پذیری کمک کرد و حرکت افزایشی دیروز یورو نیز در واکنش به همین گمانه زنی ها بود ، اما شرط اصلی آن، اجرای این برنامه هاست که تا تحقق آنها، احتمال ادامه فشارهای نزولی بر یورو وجود دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است تنها شکست مقاومت ۱٫۱۵۵۰ موجب اصلاح و افزایش قیمت به سطح ۱٫۱۶۶۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد در غیر این صورت دوباره قیمت به پایین سطح ۱٫۱۴۴۵ کاهش می یابد.

خط حمایت قیمت نیز بر روی سطح ۱٫۱۴۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و چنانچه کندل روزانه امروز پایین این سطح بسته شود، پتانسیل ادامه کاهش قیمت از سطح ۱٫۱۵۳۴ (بالاترین سطح دیروز) را نیز دارد، برای امروز سفارشات فروش یورو نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۱۵۰۰ ، ۱٫۱۵۳۰ ، ۱٫۱۵۴۰ و ۱٫۱۵۵۰ قرار دارند.

بدین ترتیب همچنان بر این باوریم که سطوح فوق فرصتی مناسب برای افزودن به پوزیشن های فروش با حد تارگت ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۲۰ و استاپ بالای ۱٫۱۵۵۰ است و در صورتیکه امروز سطح حمایت کلیدی ۱٫۱۴۲۰ شکسته شود، فرصت مناسب دیگری برای فروش با هدف های ۱٫۴۰۰ ، ۱٫۱۳۷۶ ، ۱٫۱۳۴۸ (سطح پیوت) و ۱٫۱۳۳۵ (خطوط میانگین متحرک ۵ و ۱۰ روزه گذشته) فراهم می آورد.

امروز در آمریکا آمارهای اقتصادی متعددی از جمله اشتغال بخش خصوصی (ADP)، شاخص مدیران خرید بخش خدمات (ISM Services) منتشر می شود که می تواند موجب نوساناتی در بازار گردد.

از این رو ، در جفت ارز یورو – دلار آمریکا می توان با کاهش قیمت در پایین نرخ ۱٫۱۴۲۰ اقدام به فروش و در نرخ بالای ۱٫۱۵۵۰ اقدام به خرید نمود و برای امروز شکسته شدن یکی از این سطوح منجر به تغییر جدّی در حرکت اصلی قیمت می شود.

روز جمعه گزارش میزان اشتغال در ایالات متحده آمریکا اعلام خواهد شد. مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازارها بشمار می رود و قطعاً شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو