تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز اونس طلا همچنان در یک منطقه خنثی بین ۱۲۵۳ و ۱۲۷۳ قرار دارد و به نظر می رسد که اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۷۳٫۶۴ شود ، سیگنال خرید فعال شود و اگر موفق به شکست حمایت ۱۲۵۳ شود سیگنال فروش صادر کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید کدامیک از سطوح فوق زودتر شکسته خواهند شد.

در واقع پس از آنکه بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرد که در مورد بدهی های یونان به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و این کشور باید به تعهدات خود عمل کند، تلاش های یونان برای حصول توافق با طلبکاران خود را به ناامیدی تبدیل کرد که همین مسئله تا بدین جای کار موجب نگرانی سرمایه گذاران، سقوط سهام ، یورو و نفت و به تبع تقویت اونس طلا به سطح مقاومت ۱۲۷۴ شده است اما هنوز این سطح شکسته نشده است و همچنان مقاومت و رزیستنس مستحکم قیمت محسوب می شود.

علیرغم برخی انتظارات و اخبار منتشر شده از مذاکرات بین وزیر دارایی یونان و ماریو دراقی اما دیشب بانک مرکزی اروپا در بیانیه ی صراحتا اعلام نمود که هر گونه پذیرش اوراق قرضه یونان در ازای کمک مالی به این کشور را لغو کرده است و این تغییر در برنامه بانک مرکزی اروپا نشان می دهد که جلسه بین وزیر دارایی یونان و دراقی به خوبی پیش نرفته است.

این خبر بانک مرکزی اروپا باعث شد تا گمانه زنیها در بازار درباره حصول توافق بین دولت جدید یونان و طلبکاران خارجی به شدت از بین برود و دیشب سقوط سهمگین یورو نتیجه منظقی آن بود که امروز نیز واکنش مثبت اونس طلا را تا نزدیکی مقاومت ۱۲۷۴ بدنبال داشت.

بدین ترتیب، با ایجاد جو ریسک گریزی در بازار ، پوزیشن های فروش یورو و خرید اونس طلا باز شدند و همین ظهور نگرانی های جدید در مورد یونان موجب شد تا توجه معامله گران دوباره به سوی اونس طلا جلب شود.

بنابراین به نظر می رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند که اونس طلا حداقل از سطح حمایت ۱۲۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ضعیف تر نشود و برای امروز همانگونه که در نمودار زیر مشخص است تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت اولیه ۱۲۷۳٫۶۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می تواند منجر به صعود بیشتر تا نرخ ۱۲۸۶٫۰۶ گردد.

سطح حمایت کلیدی قیمت نیز در نرخ ۱۲۵۳٫۵۰ تشکیل شده است و تنها به شرط شکسته شدن این سطح زمینه برای کاهش قیمت فراهم می گردد. در حال حاضر با توجه به ناامید شدن بازار از تلاش های دولت جدید یونان اگر خریداران بالای سطح مقاومت ۱۲۷۳٫۶۴ غالب شوند و جریان افزایشی از سرگرفته شود، می توان به راحتی اقدام به ورود برای پوزیشن خرید نمود و به انتظار صعود قیمت تا نرخ ۱۲۸۶ بود.

باز هم یادآوری می شود توجه داشته باشید که تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۳٫۵۰ و تثبیت قیمت در پایین این سطح حرکت اونس طلا را در روندی کاملاً نزولی قرار خواهد داد و از سوی دیگر در صورت صعود به بالای سطح مقاومت ۱۲۷۳٫۶۴، فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران بوجود خواهد آمد و اگر این سطح شکسته شود، هدف بعدی نرخ ۱۲۸۶ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشخص است.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها خبر مهم اعلام تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود، تعداد مدعیان بیکاری هفته با افزایش از رقم ۲۶۵۰۰۰ به ۲۸۷۰۰۰ برسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا