تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات هدف روز گذشته یعنی سطح ۵۷۹۹ دلار/تن نقض شده است زیرا قیمت پس از آنکه توانست مقاومت ۵۶۲۸ را بشکند ، مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است و فعلا سناریوی افزایشی مورد توجه ما نیست.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار داشت که قیمت نتوانست به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

عدم قدرت و توانایی قیمت جهانی مس در ادامه سیر صعودی خود به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بیانگر آن است که یک الگوی مثلث یا گوه بوجود آمده است و اکنون به نظر می رسد که با تکمیل شدن موج c در زیر سطح مقاومت ۵۷۹۹ فروشندگان کنترل را در دست گرفته اند.

طبق این سناریو ، قیمت مس می بایست به سوی سطوح پایین و خط روند از این الگو یعنی به حدود سطح ۵۳۵۳ کاهش یابد و برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۵۶۲۰ کاهش یابد هم به معنای شکست قطعی سطح حمایت ۵۶۲۹ می باشد و هم سیگنال قوی فروش با هدف ۵۵۲۴ صادر خواهد کرد.

در مجموع، چشم انداز ما در خصوص قیمت جهانی مس تغییر کرده است و به احتمال زیاد سقف قیمت در مماس با خط روند رسم شده شکل گرفته است و از این رو، احتمال ادامه حرکت نزولی مس به سوی سطوح ۵۳۵۳ و ۵۵۲۴ دلار/تن محتمل است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن با توجه به اینکه قیمت سطح حمایت ۱۸۸۳ دلار/تن را شکسته است، امروز باید منتظر فرود قیمت به سوی سطح ۱۸۵۳ باشیم.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار داشت که شکسته شد و هم اکنون قیمت در مسیر کاهش به سوی سطح حمایت بعدی یعنی ۱۸۵۳ قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

با توجه به آنکه قیمت به طور کامل موفق به تثبیت و استمرار افزایش خود در بالای سطح مقاومت ۱۸۸۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نشده است به احتمال زیاد موج افزایشی c به پایان راه خود رسیده است.

در چنین اوضاعی ادامه کاهش قیمت امری لازم الاجرا می نماید و بالطبع با توجه به شکست حمایت ۱۸۸۳ اوضاع قیمت آلومینیم آلیاژی چندان مناسب نخواهد بود و می توان موج کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را به سوی سطح ۱۸۵۳ انتظار داشت.

تا زمانی که پایین سطح مقاومت ۱۸۸۹ باشیم هنوز قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی قرار دارد و تنها شکست مقاومت ۱۸۸۹ باعث افزایش به سطح ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود و اگر قیمت بخواهد همچنان به نزول خود ادامه دهد، آنگاه باید به نقاط پائین‌تر برسد و بر اساس قضاوت اندیکاتورها همانطور که در نمودار پایین مشخص است ، باید منتظر کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۵۳ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم