تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز عمده توجه بازار، اعلام گزارش اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است. ما نیز همانند بخش عمده بازار انتظار داریم، میزان رشد اشتغال آمریکا در ماه ژانویه به ۲۳۷۰۰۰ برسد و تغییری نیز در میزان نرخ بیکاری (۵٫۶%) اعمال نگردد و برای میانگین درآمدهای ساعتی نیز پیش بینی می کنیم به میزان ۰٫۳%+ رشد یابد.

با این حال، بازار برای پیش بینی و تحلیل چشم انداز رشد اقتصادی بازار کار آمریکا، امروز به این خبر توجه خواهد نمود. به نظر می رسد فارغ از جهت احتمالی اونس طلا با توجه به اینکه مدت بسیاری در فضای بدون روند بوده به محض بسته شدن اولین کندل ساعتی پایین سطح ۱۲۵۳ یا بالای سطح ۱۲۷۴ رفتار مواج (ترندی) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی های فروش پایین ۱۲۵۳ و خرید بالای ۱۲۷۴ باشد.

این رفتار موئد آن است که معامله گران تا پیش از خبر امروز چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند تا واکنش بازار به این خبر را بدانند. هم اکنون چند روز است که قیمت در نوار بسیار باریکی در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

وضعیت برای اونس نقره نیز تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی امروز را قویتر خواهد کرد.

این بدان معنی است که در صورت اعلام غیرمنتظره NFP در هر دو جهت، احتمال واکنش شدید وجود دارد. در شرایط فعلی، اعلام قوی آمارهای اقتصادی ایالات متحده به نفع شاخص دلار آمریکا و به ضرر اونس طلا و در مقابل، اعلام ضعیف شاخص های اقتصادی این کشور، تضعیف شاخص دلار آمریکا و افزایش اونس طلا را به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر که قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد، بازار در انتظار شکستن شدن یکی از سطوح ۱۲۵۳ و ۱۲۷۴ است تا جریان حرکت مشخص شود.

انتظار می رود تا قبل از اعلام خبر ساعت ۱۷:۰۰ در شرایط فعلی قیمت مابین نرخهای ۱۲۵۳ و ۱۲۷۴ در نوسان باشد. قویا پیش بینی می شود شکسته شدن قیمت در پایین ۱۲۵۳ منجر به شروع حرکت کاهشی به ۱۲۳۷ و شکسته شدن مقاومت ۱۲۷۴ موجب افزایش به ۱۲۸۶ خواهد شد که این اهداف در نمودار زیر براساس سطوح فیبوناچی مشخص هستند.

بنابراین اخبار متعددی که امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار اشتغال آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد و به باور ما گزارش امروز اشتغال آمریکا، می تواند جهت حرکت آتی اونس طلا را معین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا