تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

تمایلات افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا در حالی شکل می گیرد که قیمت به تازگی در سطح بالای مقاومت ۵۱٫۷۲ دلار/بشکه قرار گرفته است و احتمال حرکت افزایشی بیشتر است.

بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۱٫۷۲ می تواند به تقویت بیشتر قیمت نفت تا سطح ۵۴٫۲۴ بیانجامد که این سطح بالاترین سطح در ۳ فوریه می باشد. لذا از نگاه تکنیکال قیمت نفت در حال رشد خواهد بود.

تا قبل از شکست مقاومت ۵۱٫۷۲ حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای ۵۰٫۱۷ و ۵۱٫۷۲ ادامه داشت و صعود قیمت به بالای نرخ ۵۱٫۷۲ برای تغییر این روند خنثی لازم است که هم اکنون این سطح شکسته شده است و می تواند در موج افزایشی C منجر به شروع حرکت صعودی به سوی سطح ۵۴٫۲۴ گردد.

قیمت نفت پس از تحمل فشارهای زیادی که تا نرخ ۴۳٫۵۸ متحمل شد، به نظر می رسد برای جبران سقوط هفته های اخیر خود، مصمم تر است و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت نفت از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی در قیمت ۵۴٫۲۴ می باشد.

با این توصیف رشد قیمت تا سطح ۵۴٫۲۴ بیشتر قوت پیدا می کند. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن حمایت ۵۰٫۱۷ احتمال لمس سطح ۴۸٫۹۱ دلار/بشکه بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مفروض خواهد بود. گزارش امروز اشتغال آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و ممکن است نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز از دیدگاه تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، با توجه به کامل شدن موج نزولی c در اطراف سطح حمایت ۵۶٫۰۴ دلار/بشکه از حوالی این سطح پتانسیل افزایش قیمت بالاست و باز هم احتمال تقویت قیمت وجود دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، به باور ما سطح حمایت ۵۶٫۰۴ که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد، سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت نزولی جلوگیری خواهد نمود و توانایی استحکام این سطح، می تواند موجب افزایش بیشتر تا نرخ ۵۷٫۶۰ و پس از ۵۸٫۱۹ گردد و اگر سطح مقاومت ۵۸٫۱۹ نیز شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۵۹ (بالاترین سطح روز گذشته) فراهم می آورد.

در مجموع باید گفت امکان دارد امروز قیمت تا سطح تراز ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی و حتی ۸۶٫۴ درصدی نیز برسد و شکسته شدن ناحیه مقاومتی ۸۶٫۴ درصد فیبوناچی در نرخ ۵۸٫۱۹ امکان دارد افزیش قیمت نفت برنت را بیشتر نماید.

از این رو در بالای سطح مقاومت ۵۸٫۱۹ باید به فکر خرید بود و پایین سطح حمایت ۵۶٫۰۴ را باید حد استاپ قرار داد و در صورت تحقق پیش بینی به سوی سطح ۵۹٫۰۰ باید در صورت نزدیک شدن قیمت به این محدوده نمودار مجددا مورد بررسی قرار گیرد زیرا شکست سطح ۵۹٫۰۰ سیگنال خرید قوی را بوجود خواهد آورد.

با توجه به کندلهای چند ساعته اخیر در حال حاضر پتانسیل بالایی در قیمت نفت برنت دیده می شود و قیمت به احتمال زیاد هنوز میل به ماندن در بالای سطح حمایت ۵۶٫۰۴ را دارد و بدین ترتیب برای امروز قیمت نفت برنت متمایل به افزایش به سوی سطوح ۵۷٫۶۰ و ۵۸٫۱۹ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت