تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت پس از لمس سطح مقاومت ۵۷۴۱ دلار/تن روندی منفی را پی گرفته است و به سمت سطوح پایین تر ریزش کرده و برای امروز انتظار داریم تا سطح حمایت ۵۶۷۳ کاهش یابد و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۶۳۲ می شود.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که این موج از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) آغاز گردیده است.

در چارت پایین این سطح حمایت از روز گذشته باعث اصلاح عمیق قیمت شده است و برای امروز ممکن است دوباره شاهد برگشت و کاهش قیمت باشیم و به احتمال زیاد این حرکت اصلاحی و نزولی قیمت جهانی مس در حوالی سطح حمایت ۵۶۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف خواهد شد.

در حرکت کاهشی ، رسیدن قیمت به سطح ۵۶۹۱ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۶۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد که می تواند هدف ۵۶۷۳ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد. این در حالی است که اگر قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۷۴۱ برسد به تقویت قیمت به سوی سطح ۵۸۰۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می انجامد.

از این رو برای شروع مجدد حرکت کاهشی، می بایست قیمت در پایین سطح ۵۶۹۸ تثبیت شود تا بتواند به سطح ۵۶۷۳ و حتی ۵۶۳۱ برسد در غیر این صورت همانطور که در نمودار پایین مشخص است در تصویر زیر سطح ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی مهمترین مقاومت بر سر راه ادامه رشد قیمت محسوب می شود و در نتیجه با شکسته شدن این سطح می توانیم به ادامه رشد قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۸۰۸ دلار/تن امیدوار باشیم.

از آنجاییکه آمار اشتغال ماهانه (NFP)- که امروز اعلام می شود- خبر بسیار مهمی برای تعیین جهت حرکت بازارهای مالی است، این خبر می تواند تا حدی مشخص کننده وضعیت قیمت جهانی مس باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت امروز سطح مقاومت ۱۸۸۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۹۱۲ افزایش یابد که این موضوع را از سرگیری روند افزایشی قیمت از سطح ۱۸۱۲ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، در حرکت افزایشی قیمت موقتا در اطراف سطح مقاومت ۱۸۸۹ با مانع روبرو شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c می باشد که این موج از سطح ۱۸۱۲ شروع شده است.

مقاومت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ – بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ – پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار گرفته است و چنانچه این سطح شکسته شود قیمت به سوی منطقه مقاومت ۱۹۳۷ و ۱۹۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) صعود خواهد کرد. امروز انتشار آمارهای اشتغال آمریکا می تواند تا حدی مشخص کننده وضعیت قیمت آلومینیم آلیاژی باشد.

برای تثبیت حرکت افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی ، قیمت می بایست به بالای سطح مقاومت ۱۸۸۹ دلار/تن صعود کند و انتظار می رود تا پیش از اعلام آمار NFP شاهد نوسانات اندک قیمت باشیم و انتظار می رود تا اعلام آمارهای اقتصادی امروز در آمریکا حرکت در نزدیکی این سطوح باقی بماند و پس از اعلام خبر، جهت حرکت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم