تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز به نظر می رسد قیمت مقاومت خوبی در اطراف سطح مقاومت ۵۳٫۳۰ دلار/بشکه تشکیل داده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت متمایل به شکست سطح حمایت ۵۱٫۶۱ باشد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید منتظر کاهش قیمت به سوی سطح ۵۰٫۸۰ باشیم و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

از این رو فعلا تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۳٫۳۰ قرار دارد، نمی توان امید زیادی به تشکیل روندی جدید افزایشی در قیمت نفت داشت. با توجه به نشانه های موجود در تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت در اطراف سطح مقاومت ۵۳٫۳۰ قیمت به مقاومت مستحکمی برخورده کرده است.

این عدم قدرت و توانایی قیمت در شکست مقاومت ۵۳٫۳۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از کاهش ۵۴٫۲۴ – بالاترین سطح روز ۳ فوریه- به ۴۷٫۳۶ – پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) بیانگر کاهش قدرت خریداران است.

این ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۳٫۳۰ خود نشاندهنده یک الگوی مسطح یا فلت (Flat) است که از سطح ۵۴٫۲۴ شروع شده است. با دید تکنیکال و با توجه به موقعیت سطوح فیبوناچی و امواج الیوت می توان گفت ناحیه ۵۳٫۳۰ به احتمال زیاد منطقه بیش خرید است و می تواند به عنوان سقف قیمت در موج B در نظر گرفته شود.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این الگو از سه موج شکل گرفته است که از نظر طولی با هم یکسان هستند و این موج دوم یعنی موج B به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۵۳٫۳۰ به پیک و سقف خود رسیده است.

پس از آن باید منتظر کاهش قیمت در موج نزولی C باشیم که ممکن است دوباره قیمت را تا حدود سطح ۴۷٫۳۶ پایین بکشاند و بنابراین سطح مقاومت ۵۳٫۳۰ بسیار مستحکم است و تنها شکست مقاومت ۵۳٫۳۰ باعث افزایش قیمت به سطح ۵۴٫۲۴ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به سوی سطح ۵۶٫۷۹ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۳٫۰۷ (پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) به عنوان بخشی از حرکت سه موجی قیمت محسوب می شود که از سطح ۵۹ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) آغاز گردیده است.

این موج اصلاحی در جهت خلاف روند افزایشی آغاز شده از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) است. براساس طول مدت روند صعودی قیمت ، این موج اصلاحی گسترش خواهد یافت و قیمت نفت برنت در موج سوم در طی روزهای آتی به نزدیکی سطح ۵۳٫۰۷ کاهش خواهد یافت.

چنانچه سطح حمایت ۵۶٫۷۹ شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به منطقه ۵۶٫۱۰ الی ۵۵٫۴۰ فراهم می آورد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند و از بالا چنانچه سطح مقاومت اصلی ۵۹٫۰۶ شکسته شود به تقویت قیمت به سطح ۶۰ می انجامد.

اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۵۹٫۰۶ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های فروش مناسب فراهم می شود. از آنجاییکه همچنان بر این باوریم تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۵۹٫۰۶ قرار دارد، روند حرکت نفت برنت کاهشی است، به فروش در نرخهای پایین ۵۹٫۰۶ ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار پایین الگوی موج نزولی c تشکیل شده است که می تواند قیمت نفت برنت را به ترتیب تا سطوح ۵۶٫۷۹ ، ۵۶٫۱۰ ، ۵۵٫۴۰ و حتی ۵۳٫۰۷ دلار/بشکه پایین بیاورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت