تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۵۶۳۱ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۵۶۴ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی سقف دو قلو تایید کرده است.

قیمت جهانی مس در نمودار زیر کاملا در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از الگوی مسطح یا فلت (flat) قرار گرفته است که این الگو از سطح ۵۷۵۵ (بالاترین سطح روز ۴ فوریه) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی ممکن است به سوی سطح حمایت ۵۵۶۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) از موج افزایشی C که از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) شروع شده کاهش یابد.

قیمت جهانی مس دوبار تلاش کرد که از سطح مقاومت ۵۷۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) عبور کند اما موفق نشد و این نشاندهنده تحولات سیر نزولی قیمت به خاطر الگوی سقف دو قلو می باشد.

همانگونه که در نمودار زیر می بینیم اولین سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۵۶۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) واقع شده است که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطح ۵۵۶۴ شده است.

مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۶۷۳ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و تنها در صورت عبور قیمت از سطح مقاومت ۵۶۷۳ موجب افزایش جزئی و کوتاه قیمت به سوی سطح ۵۶۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

بنابراین برای امروز ناحیه فعلی قیمت در اطراف سطح ۵۶۳۱ در حقیقت محل حضور سطح ۱۰۰ درصدی فیبوناچی می باشد و در صورت شکسته شدن این سطح می توان آن را یک سیگنال خوب برای فروش مس تا سطح ۵۵۶۴ دلار/تن دانست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۵۳ دلار/تن را لمس کند زیرا قیمت برای چندمین بار نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۱۸۸۹ افزایش یابد. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصی از موج افزایشی c قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۱۲ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) شروع شده است.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی دو بار سطح مقاومت ۱۸۸۹ را لمس کرده ولی نتوانسته این سطح را بشکند و به همین خاطر احتمال گسترش موج c به سوی سطح ۱۹۳۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را با چالش مواجه ساخته است.

اولین سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) یعنی سطح ۱۸۵۳ قرار گرفته است و در حرکت نزولی چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به حرکت کاهشی قیمت به سوی سطح ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در حرکت افزایشی نیز چنانچه قیمت به بالای سطح ۱۸۸۹ برسد منجر به صعود قیمت به سوی سطح ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد. در هر صورت برای امروز بسته شدن قیمت در پایین سطح حمایت ۱۸۵۳ فرصت مناسب برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد می کند و در این صورت، هدف بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی کاهش به نرخ ۱۸۱۶ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم