تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در حال حاضر، مهمترین جریان غالب در بازار، ریسک گریزی موجود در حرکت ارزها به خاطر نگرانی ها از تحولات یونان و اوکراین است و این موجب شده تا اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان بار دیگر افزایش یابد که همین مسئله منجر به سقوط قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا شده است.

در این میان توجه بازار به اوضاع سیاسی یونان نیز بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است و به نظر می رسد نگرانی ها از عدم توافق بین دولت جدید یونان با مقامات اروپایی منجر به خروج یونان از اتحادیه اروپا گردد و این موضوع می تواند به ثبات منطقه یورو لطمه وارد کند و به همین دلیل است که احتمال وخامت اوضاع یونان وجود دارد. بدین جهت، همچنان احتمال افزایش فشاری نزولی بر یورو در مقابل دلار آمریکا وجود دارد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به تحکیم خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته در سطح ۱٫۱۳۶۱ انتظار می رود شاهد استمرار حرکت نزولی تا نرخهای پایین ۱٫۱۳۰۰ باشیم اما امروز به ترتیب سطوح ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۲۶۵ و ۱٫۱۲۵۰ سطوح حمایت قیمت محسوب می شوند و اکثر سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۶۵ ، ۱٫۱۳۸۵ ، ۱٫۱۳۹۰ و ۱٫۱۴۰۰ قرار دارند.

برای جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز به باور ما حرکت اصلی کماکان صعودی است و از این رو می توان برای امروز در نرخهای نزدیکی ۱۱۸٫۴۰ و ۱۱۸٫۳۵ اقدام به خرید کرد و هدف را به ترتیب در سطوح ۱۱۹٫۲۰ ، ۱۱۹٫۲۵ در نظر گرفت. سطوح مقاومت نیز به ترتیب در سطوح ۱۱۹٫۶۰ ، ۱۱۹٫۶۵ ، ۱۱۹٫۹۰ و ۱۲۰٫۰۰ تشکیل شده اند.

در سایر تحولات، برای ارزش شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن با سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ مواجه شود و همچنان در نزدیکی این سطح در نوسان خواهد بود یا اینکه دوباره مقداری به سوی سطح ۹۳٫۷۷۶ اصلاح خواهد کرد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ در نوسان است که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (کمترین سطح ۹ مه ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

در نمودار بازه زمانی هفتگی، این سطح مقاومت منجر به تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۹۲٫۶۹۴ (خط فیبوناچی ۹۲٫۶) شده است که این هدف در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۹۳٫۷۷۶ تحقق خواهد یافت.

اما چنانچه حرکت صعودی تشکیل شود و قیمت به بالای سطح مقاومت ۹۵٫۵۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) برسد حرکت افزایشی با شدت بیشتر صورت خواهد گرفت و در ادامه هدف بعدی رسیدن قیمت به سطح ۹۶٫۹۵۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

با این حال با توجه به آمار قوی اشتغال آمریکا و گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اواسط سال جاری، احتمال پتانسیل افزایش قیمت ایندکس دلار آمریکا بالاست و باز هم احتمال افزایش قیمت وجود دارد ولی قیمت فعلا در نزدیکی‌های سطح ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی خود قرار دارد و امکان مکث موقتی در حوالی این سطح مقاومت وجود دارد.

بنابراین در حال حاضر، سطح ۹۵٫۵۳ تنها سطحی است که می تواند موقتا مانع ادامه حرکت صعودی ایندکس دلار آمریکا شود که اگر آن هم شکسته شود، هدف بعدی صعود قیمت تا نرخ ۹۶٫۹۵ و سپس ۹۸٫۳۷ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا