تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی معاملات اونس طلا در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، جهت بررسی دقیق تر قیمت و حرکت احتمالی قیمت، پیش بینی می کنیم که امروز با توجه به نگرانی های که از آینده یونان در اروپا بوجود آمده و افزایش درگیری ها در اوکراین و همچنین کاهش بازارهای سهام جهان، قیمت اونس طلا تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۴۶ افزایش یابد و پس از رسیدن به نزدیکی این سطح مقاومت دوباره با کاهش مواجه شود که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۲۳۹ نشان می دهد و پس از لمس مقاومت ۱۲۴۶ انتظار داریم دیر یا زود به پایین سطح ۱۲۳۹ کاهش یابد.

افزایش اونس طلا برای دومین روز متوالی بیانگر آن است که بازار همچنان نسبت به شرایط یونان و ماندن این کشور در اتحادیه اروپا نامطمئن است. همین نگرانی ها از اوضاع یونان و اوکراین فعلا موجب شده تا سرمایه گذاران کمی به خرید دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا رو آورند و در نتیجه، تقاضا برای خرید کمی بیشتر شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۲۲۸٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۶ فوریه) تشکیل شده است.

از این رو برای امروز نزدیک ترین سطح حمایت و مقاومت قیمت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۳۹ و ۱۲۴۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارند که اگر به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۲۴۶٫۶۵ با قدرت شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن بسته شود، زمینه را برای افزایش تا سطح ۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

در حرکت نزولی نیز اگر قیمت تا سطح ۱۲۳۵ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۲۳۹ می باشد که می تواند دوباره سطح ۱۲۲۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۶ فوریه) را لمس کند و چنانچه این سطح نیز شکسته شود، حرکت نزولی اونس طلا شدت بیشتری به خود خواهد گرفت و به ترتیب تا سطوح حمایت بعدی یعنی ۱۲۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۱۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) کاهش خواهد یافت.

برای امروز پیش از اطمینان از ادامه سیر نزولی قیمت، می بایست از مستحکم ماندن سطح مقاومت ۱۲۴۶ مطمئن شد زیرا شکسته شدن آن می تواند به افزایش تا سطح مقاومت بعدی در نرخ ۱۲۵۸ بیانجامد.

از آنجاییکه اونس طلا تا کنون تلاش کرده تا به سطح بالای ۱۲۴۶ برسد، راهکار مطمئن آن است که فعلاً تا تشکیل جهت اصلی حرکت منتظر بمانیم و دستورات خرید امروز را بالای سطح مقاومت ۱۲۴۶ (مشروط به تثبیت ۲ ساعته) و دستورات فروش را پایین سطح ۱۲۳۵ قرار دهیم.

در مجموع با توجه به نگرانی ها از وضعیت یونان و احتمال نکول این کشور به خاطر بدهی ها و همچنین تشدید بحران اوکراین، احتمالا مدتی اونس طلا بالای سطوح حمایت ۱۲۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۱۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار خواهد گرفت.

باید توجه داشت که احتمال خروج یونان از اتحادیه اروپا رو به افزایش است مخصوصا پس از آنکه نخست وزیر این کشور در مورد بدهی های این کشور تدابیر سختی را اتخاذ کرد و گفت که کشورش اصلاحات مرتبط با کمک مالی را تمدید نخواهد کرد و از طرف دیگر ریس کمیسیون اروپا آقای ژاپن کلاد یونکر به یونان هشدار داده است که اروپا به خواسته های دولت جدید یونان تن نخواهد داد.

از سوی دیگر بازار به تحولات اوکراین چشم دوخته است و آقای اوباما گفته است تا نتایج مذاکرات پرمخاطره آمیز اوکراین صبر خواهد کرد و بعد از آن در مورد مجهز کردن نظامی اوکراین علیه روسیه تصمیم گیری خواهد کرد. از این رو، با توجه به شرایط نامطمئن اقتصادی و سیاسی، اونس طلا قطعاً به اخبار و رویدادهای یونان و اوکراین واکنش نشان خواهد داد و برای امروز شکست یکی از سطوح حمایت ۱۲۳۵ یا ۱۲۴۶٫۶۵ سیگنال جدید صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات  تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا