تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز گنجانده نشده و برای قیمت نفت خام سبک آمریکا توجه اصلی بازار به شکست یکی از سطوح حمایت ۵۱٫۴۳ یا مقاومت ۵۳٫۹۵ دلار/بشکه است. برای امروز می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به پایین سطح ۵۱٫۴۳ ، اقدام به فروش با حد تارگت ۴۹٫۸۸ نمود.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی b یا موج افزایشی c تشکیل شده است و با توجه به اینکه قیمت به زیر سطح حمایت ۵۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده است احتمال تاچ و لمس سطح ۵۱٫۴۳ بسیار محتمل است.

حتی اگر دو موج متناوب افزایشی از سطح ۴۷٫۳۶ (پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) چشم انداز قیمت را در دو جهت نشان داده اما واگرایی کاهشی که در اندیکاتور ساعتی MACD دیده می شود اشاره به فروش دارد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳٫۹۵ باعث افزایش قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۵۴٫۲۴ و ۵۵٫۵۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. با این حال عدم توانایی قیمت برای شکستن مقاومت ۵۳٫۹۵ قیمت را در روندی کاهشی قرار داده است.

تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۵۳٫۹۵ قرار دارد، فعلا به حرکت در روند نزولی پایبندیم و رسیدن به محدوده نرخهای پایین سطح حمایت ۵۱٫۴۳، می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با هدف ۴۹٫۸۸ باشد. ذکر این نکته لازم است که همگی نقاط یاد شده برای قیمت نفت خام سبک آمریکا حمایتها و مقاومتهای مهمی به حساب می‌آیند.

بنابراین برای امروز چنانکه قبلاً گفته شد، امروز به این سطح حمایت ۵۱٫۴۳ توجه داریم زیرا شکسته شدن آن فرصتی برای افزودن به پوزیشن های فروش نفت خام سبک آمریکا و انتظار برای کاهش قیمت به سطح ۴۹٫۸۸ دلار/بشکه فراهم خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۵۶٫۴۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و الگوی گوه افزایشی تایید کرده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) در قالب پنج موج صورت گرفته است و این تقسیم موجها خود بیانگر عدم توانایی و قدرت قیمت نفت برنت در شکست مقاومت ۵۹٫۶۰ می باشد.

در حال حاضر الگوی گوه افزایشی که در نمودار پایین شکل گرفته است نشان از کاهش قیمت به سوی ضلع پایینی خط روند در اطراف سطح ۵۶٫۴۰ دارد. در سطوح فعلی ترجیح می دهیم بیشتر وارد پوزیشن فروش شویم زیرا سطح مقاومت ۵۹٫۶۰ نیز مستحکم باقی مانده  است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) به ۴۵٫۱۹ نشان می دهد که سطح مقاومت ۵۹٫۱۰ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مقاومت مستحکمی برای نفت برنت محسوب می شود و ممکن است قیمت را به سوی سطح ۵۳٫۰۷ (پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) پایین بکشاند.

برای ما تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۹ فوریه) قرار دارد، اکنون دقیقاً زمانی است که بار دیگر به موضوع روند نزولی نفت بپردازیم و برای امروز هدف قیمت را ۵۶٫۴۰ پیش بینی کنیم.

این در حالی است که اگر قیمت نفت برنت به سمت بالای سطح مقاومت ۵۹٫۶۱ حرکت کند، هدف بعدی صعود قیمت تا سطح ۶۱٫۰۰ دلار/بشکه خواهد بود که این سناریوی افزایشی برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت