تحلیل و بررسی نقاط کلیدی روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار 

Eurusd

امروز شاخص اشتغال آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که نتیجه آن تاثیر زیادی بر قیمت ها خواهد گذاشت. برای امروز از نحوه چینش سفارشهای خرید فروش بانکهای بزرگ و معامله گران حرفه ای می توان متوجه شد که در زوج یورو – دلار منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۵۰ الی ۱٫۳۱۶۰ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش یورو فراهم خواهد آورد و سفارشهای خرید نیز در منطقه ۱٫۳۰۵۰ الی ۱٫۳۰۳۰ چیده شده اند.

باید توجه داشت تا زمانیکه این سفارشات در بازار چیده شده اند ، می بایست در منطقه اشاره شده وارد خرید یا فروش شد اما بعد از خبرهای مهم مانند خبر امروز اشتغال اگر یکی از این دو منطقه (۱٫۳۰۳۰ یا ۱٫۳۱۶۰) کاملا شکسته شوند دستورات معاملاتی سریعا جا به جا خواهند شد و دیگر سفارشات بالا مورد توجه نخواهند بود آنگاه معامله گران می توانند تا حدی برای امروز اگر پس از خبر ، سطح ۱٫۳۰۳۰ کاملا سوراخ شود به استمرار حرکت نزولی یورو به زیر ۱٫۳۰۰۰ و یا اگر سطح ۱٫۳۱۶۰ شکسته شود به حرکت صعودی به بالای ۱٫۳۲۰۰ امیدوار باشند. بنابراین توجه به این نوع از سفارشات و اینکه کجا سفارشات فروش یا خرید تنظیم شده است بسیار مهم می باشند.

GbpUsd

 در زوج پوند – دلار آمریکا همانطور که در تصویر پایین مشخص است عدم توانایی فروشندگان برای شکستن منطقه حمایت ۱٫۵۴۸۰ و ۱٫۵۴۷۰ این گمانه را تقویت می کند که حرکت افزایشی به سوی ۱٫۵۶۰۰ ادامه خواهد داشت  مخصوصا اگر امروز شاخص مدیران خرید بخش خدمات (PMI) انگلیس در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران بالاتر از حد پیش بینی ها (۵۲٫۴) اعلام شود و از این رو انتظار داریم که خریداران با شکسته شدن ضلع بالایی تونل قیمت را تا سطح ۱٫۵۶۱۰ و در ادامه ۱٫۵۷۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) پیش ببرند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

883b

UsdJpy , EurJpy

در زوج دلار- ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در دو منطقه ۹۷٫۹۰ و ۹۷٫۸۰ سپس ۹۷٫۶۰ الی ۹۷٫۴۰ قرار دارند که توصیه می کنیم برای امروز در حدود قیمت ۹۸٫۶۰ الی ۹۸٫۸۰ نسبت به تسویه این سفارش خرید اقدام شود زیرا این منطقه مقاومت امروز قیمت محسوب می شود و اگر نتواند شکسته شود احتمال برگشت قیمت وجود داد اما چنانچه شکسته شود می تواند دوباره به سوی منطقه روانی ۱۰۰ حرکت کند مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال مثبت و بسیار قوی تر از حد انتظارات اعلام شود.

سفارشات خرید یورو – ین ژاپن نیز در منطقه ۱۲۷٫۸۰ و ۱۲۷٫۷۰ الی ۱۲۷٫۶۰ قرار دارند و پیشنهاد می شود در منطقه ۱۲۹٫۰۰ یا در محدوده نزدیکی ۱۲۹٫۸۰ نسبت به تسویه معاملات خرید اقدام شود.

UsdChf

در زوج دلار- فرانک سویس نیز منطقه سفارشات خرید در حدود ۰٫۹۳۰۰ الی ۰٫۹۲۸۰ دیده می شود و پیشنهاد می شود معاملات خرید را در نزدیکی یکی از مناطق ۰٫۹۳۸۰ و ۰٫۹۴۰۰ الی نهایت در محدوده ۰٫۹۴۲۰ تسویه نماید زیرا برای امروز برخی از سفارشات فروش در همین منطقه قرار گرفته اند.

AudUsd , UsdCad

امروز برای زوج دلار استرالیا و دلار آمریکا نیز سفارشات خرید در منطقه ۱٫۰۲۲۰ الی ۱٫۰۲۰۰ و فروش در حدود منطقه ۱٫۰۳۴۰ الی ۱٫۰۳۵۰ تنظیم شده اند.

برای زوج دلار کانادا و دلار آمریکا نیز منطقه ۱٫۰۰۵۰ و ۱٫۰۰۲۰ موقعیت مناسبی برای خرید فراهم خواهد کرد و سفارشات فروش نیز در منطقه ۱٫۰۱۴۰ الی ۱٫۰۱۵۰ قرار گرفته اند.